learning pc & mobile
learning pc & mobile

learning pc & mobile

Apple Pay سرویس جدید اپل

Apple Pay سرویس جدید اپل

سیستم‌های پرداخت با استفاده از ابزار‌های موبایل یکی از پیچیده‌ترین راهکارهایی است که در سال‌های اخیر کمپانی‌های مختلفی محصولاتی را در این راستا روانه‌ی بازار کرده‌اند که به پیچیدگی مساله افزوده است. اپل در جریان برگزاری کنفرانس معرفی محصولات خود پرده از سرویس پرداخت اختصاصی خود با نام Apple Pay برداشت که می‌توان آن را خلاقانه‌ترین محصول این کمپانی در یک سال گذشته خواند.

Apple pay

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازبرسام؛ وجود انواع اپلیکیشن‌های کیف پول در کنار استفاده از انواع فناوری‌ها چون NFC، سیستم‌های پرداخت مکان‌محور و همچنین دخیل بودن کمپانی‌های مختلف چون فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بانک‌ها، شرکت‌های اعتباری و همچنین کمپانی‌های پیاده‌کننده‌ی این فناوری‌ها بر پیچیدگی این موضوع افزوده و مقدمات لازم برای عدم کاربردی بودن سرویس‌های پرداخت الکترونیک موجود را فراهم آورده است. .

شاید تشبیه روابط کمپانی‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات اعتباری، بانک‌ها، کمپانی‌های مخابراتی و تولیدکنندگان ابزار‌های موبایل که اصلی‌ترین بازیگران در زمینه‌ی راه‌اندازی سرویس‌های پرداخت همراه هستند، به جنگ سرد چندان دور از واقعیت نباشد. اضافه شدن کمپانی‌های مخابراتی و شرایط دیگر نیز به پیچیدگی این شبکه‌ها دامن می‌زند که استفاده از این سیستم‌ها را نیز بیش از پیش پیچیده‌تر می‌کند.

Apple pay

از این‌رو سیستم پرداخت اپل که در جریان کنفرانس معرفی محصولات این کمپانی با نام Apple Pay معرفی شد را می‌توان به‌عنوان خلاقانه‌ترین محصول کاپرتینویی‌ها در یک سال گذشته خواند.

در جریان برگزاری کنفرانس، زمانی که نوبت به معرفی این سیستم رسید، تیم‌کوک سخنان خود را چنین آغاز کرد:

بسیاری از افراد روی توسعه‌ی سیستم‌های پرداخت آنلاین کار کرده‌اند. اما مشکل سیستم‌های موجود ایجاد راهکاری تجاری حول نیازهای خود توسعه‌دهندگان است و این فلسفه با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان هم‌خوانی ندارد.

اظهار نظر کوک در مورد سیستم‌های پرداخت آنلاین موجود تاحدودی صحیح است، چراکه عدم استقبال از این سیستم‌ها نشان از صحت سخنان وی دارد.

اپراتورهای مخابراتی همیشه در مورد قابلیت نگه‌داری داده‌های حساس روی سیم‌کارت‌های مشترکان سخن به میان آورده‌اند که روی سخن آن‌ها با بانک‌ها و کمپانی‌هایی است که خدمات اعتباری ارائه می‌دهند، اما با توجه به عدم توافق بانک‌ها و اپراتورهای مخابراتی برسر تقسیم میزان مبلغ دریافت شده در هر تراکنش، هیچ‌گاه شاهد حصول توافق بین این کمپانی‌ها و در نتیجه راه‌اندازی سرویس پرداخت همراهی کارآمد نبوده‌ایم.

از جمله‌ی آخرین و مهم‌ترین تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور توسعه‌ی سیستم پرداخت همراه، باید به راه‌اندازی سرویس Google Wallet از جانب کمپانی گوگل اشاره کرد که یک سرویس خرید همراه توسعه‌داده شده توسط گوگل بود و کاربران از طریق گوگل اقدام به خرید از طریق تلفن‌های‌هوشمند خود می‌کردند،

اما این مورد هم به‌دلیل علاقه به دریافت سهم از سوی اپراتورهای مخابراتی و عدم توافق با گوگل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نکرد، چراکه اپراتورها سرویس مورد نظر را روی ابزار‌هایی که از خدمات اپراتورها استفاده می‌کردند، مسدود ساختند.

مدیر توانمند بخش Google Wallet در گوگل نیز سال گذشته این کمپانی را به مقصد کمپانی دیگری ترک کرد و از آن پس با توجه به مشکلات پیش آمده این کمپانی نیز با اشتیاق و علاقه‌ی پیشین به توسعه‌ی سیستم پرداخت موبایل Google Wallet نمی‌پردازد.

اما قضیه برای اپل فرق می‌کند. براساس گزارش‌های منتشر شده توسط وال‌استریت‌ژورنال و بلومبرگ، اپل بخشی از از هر تراکنش انجام شده را دریافت خواهد کرد، اما همانطور که اپل در کنفرانس نیز اشاره کرد، جزئیات هیچ یک از تراکنش‌ها از جمله مبلغ و کالا توسط اپل ذخیره مورد استفاده قرار نگرفته و ذخیره نخواهد شد.

براساس اطلاعات منتشر شده اپل در پروسه‌ی خرید از رمز‌های یکبار مصرف بهره می‌گیرد که مشابه سیستمی است که این روزها بانک‌ها با ارائه‌ی توکن‌ها به مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند، استفاده از چنین فناوری امنیت را بالا برده و احتمال سرقت اطلاعات در زمان انجام تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد.
لینک دانلود

براساس اطلاعات ارائه شده توسط Rajat Taneja، قائم‌مقام اجرایی فناوری در کمپانی Visa، توافق برای توسعه‌ی بستر راه‌اندازی سیستم توکن سال گذشته‌ی میلادی حاصل شده است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما در یکی از مهم‌ترین دوران در تاریخ فناوری هستیم. بستر توسعه داده شده یک بستر مشترک است.

کمپانی ویزا برای توسعه‌ی این سیستم ۷۵۰ نفر از نیروی کار خود را در طول یک سال به کار گمارده است. کمپانی‌های دیگری چون مسترکارت نیز اقدامات مشابهی را برای پیاده‌سازی و آماده کردن بستر خود انجام داده‌اند. اما سیستم مورد استفاده برای تولید توکن‌ها بصورت مشترک پیاده‌سازی شده است که در واقع اصلی‌ترین بخش در این سیستم است. حصول چنین توافقی بین این کمپانی‌ها یکی از نادرترین موارد است که شاهد آن هستیم و این امر نشان از تلاش‌های مضاعف اپل برای پیاده‌سازی چنین سیستمی داشته است.

James Anderson، مسئول بخش پرداخت‌های موبایل مسترکارت نیز به این نکته اشاره کرده که این کمپانی همکاری با اپل را از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز کرده است. همچون Taneja، اندروسون نیز همکاری چندین کمپانی برای توسعه‌ی بستری مشترک را بسیار هیجان‌انگیز خوانده چراکه پس از چندین بار تلاش برای توسعه‌ی چنین سیستمی، بالاخره سیستمی ساده با قابلیت کاربری ساده توسعه داده شده است.

وی همچنین به تلاش‌های کمپانی مسترکارت در جهت راه‌اندازی سیستمی به‌منظور تسهیل خرید و فروش الکترونیک نیز اشاره کرده که بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. پیش‌تر مراحل پرداخت از طریق ابزار‌های موبایل بسیار سخت بود، اما هم اکنون کمپانی‌ها قادرند تا با تصویر کارت اعتباری و برخی از تبادل اطلاعات امن در پشت پرده پروسه‌ی خرید را کامل کنند.

سیستم پرداخت Apple Pay را می‌توان سیستمی در راستای سیاست ساده‌سازی تجربه‌ی کاربری توسط اپل خواند که پیش‌تر بزرگ‌ترین اثر را روی فناوری و صنعت تلفن‌های‌هوشمند گذاشته است. همانطور که اپل با معرفی آیفون صنعت گوشی‌های و تلفن‌های‌هوشمند را دچار انقلاب کرد، سیستم پرداخت Apple Pay را سیستم پرداخت همراه را متحول خواهد کرد. این کمپانی با ترکیب مناسب فناوری‌های موجود، مجموعه‌ای را به عنوان محصول عرضه می‌کند که تجربه‌ی کاربری ساده‌ای را برای کاربران رقم می‌زند.

اپل با استفاده از پتانسیل خود نقش پررنگی در هماهنگی کمپانی‌های بزرگی چون اپراتورهای مخابراتی، بانک‌ها و کمپانی‌های اعتباری داشته و باردیگر توانسته تا محصولی خلاقانه را پیش روی کاربران خود قرار دهد. یقیناً سادگی اکوسیستم ایجاد شده و همچنین کثرت استفاده از محصولات اپل این سیستم پرداخت را می‌تواند به استانداری در زمینه‌ی پرداخت موبایل تبدیل کند.

تانجا معتقد است که همه‌گیر بودن استفاده از ابزار‌های اپل در کنار امکان ساعت‌هوشمند اپل و امکان تعویض بسیاری از ابزار‌های پیشین با نمونه‌های جدید معرفی شده، بخت و اقبال موفقیت این سیستم را بسیار بالا برده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که هرچند اپل اقدام به جمع‌آوری داده‌های حاصل از خرید نمی‌کند، اما ویزا همچنان این داده‌ها را ذخیره می‌کند. تانجا در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:

اطلاعات حاصل از این تراکنش‌ها نیز همچون سایر تراکنش‌های انجام شده توسط ویزا ذخیره می‌شود.

Apple pay

شاید افزایش قدرت اپل در این زمینه نیز می‌تواند یکی از جنبه‌های نگرانی باشد، اما یگانه بودن راه‌حل ارائه شده توسط این کمپانی کسب قدرت در این زمینه توسط اپل را احتناب‌ناپذیر می‌کند، چراکه کمپانی‌هایی چون گوگل و Softcard قادر به جذب مشتریان زیادی برای سرویس‌های پرداخت خود نبوده‌اند.

البته این سیستم هنوز در ابتدای راه قرار دارد و سوالات زیادی وجود دارند که گذر زمان پاسخ آن‌ها را معلوم خواهد کرد. آیا علاوه بر کمپانی‌های کنونی اپل می‌تواند پشتیبانی از سیستم خود را وارد سایر فروشگاه‌ها و ارائه دهندگان خدمات نماید؟ ایا کمپانی‌های اعتباری و بانک‌ها به پشتیبانی از این سیستم ادامه خواهند داد؟ باید به استفاده از NFC‌ نیز اشاره کرد که رکن اساسی این سیستم است. پیشرفت این سیستم در گرو تجهیز فروشگاه‌های بیشتر و انجام این کار در کمترین زمان ممکن است.

اما نکته‌ای که در این بین مهم است، همکاری اضلاع اصلی ارائه‌ کننده‌ی چنین سرویسی است که امکان عرضه‌ی سیستمی مشابه برای اندروید و ویندوزفون را نیز از سوی آن‌ها امکان‌پذیر می‌کند.
 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 72

Apple Pay سرویس جدید اپل

Apple Pay سرویس جدید اپل

سیستم‌های پرداخت با استفاده از ابزار‌های موبایل یکی از پیچیده‌ترین راهکارهایی است که در سال‌های اخیر کمپانی‌های مختلفی محصولاتی را در این راستا روانه‌ی بازار کرده‌اند که به پیچیدگی مساله افزوده است. اپل در جریان برگزاری کنفرانس معرفی محصولات خود پرده از سرویس پرداخت اختصاصی خود با نام Apple Pay برداشت که می‌توان آن را خلاقانه‌ترین محصول این کمپانی در یک سال گذشته خواند.

Apple pay

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازبرسام؛ وجود انواع اپلیکیشن‌های کیف پول در کنار استفاده از انواع فناوری‌ها چون NFC، سیستم‌های پرداخت مکان‌محور و همچنین دخیل بودن کمپانی‌های مختلف چون فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بانک‌ها، شرکت‌های اعتباری و همچنین کمپانی‌های پیاده‌کننده‌ی این فناوری‌ها بر پیچیدگی این موضوع افزوده و مقدمات لازم برای عدم کاربردی بودن سرویس‌های پرداخت الکترونیک موجود را فراهم آورده است. .

شاید تشبیه روابط کمپانی‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات اعتباری، بانک‌ها، کمپانی‌های مخابراتی و تولیدکنندگان ابزار‌های موبایل که اصلی‌ترین بازیگران در زمینه‌ی راه‌اندازی سرویس‌های پرداخت همراه هستند، به جنگ سرد چندان دور از واقعیت نباشد. اضافه شدن کمپانی‌های مخابراتی و شرایط دیگر نیز به پیچیدگی این شبکه‌ها دامن می‌زند که استفاده از این سیستم‌ها را نیز بیش از پیش پیچیده‌تر می‌کند.

Apple pay

از این‌رو سیستم پرداخت اپل که در جریان کنفرانس معرفی محصولات این کمپانی با نام Apple Pay معرفی شد را می‌توان به‌عنوان خلاقانه‌ترین محصول کاپرتینویی‌ها در یک سال گذشته خواند.

در جریان برگزاری کنفرانس، زمانی که نوبت به معرفی این سیستم رسید، تیم‌کوک سخنان خود را چنین آغاز کرد:

بسیاری از افراد روی توسعه‌ی سیستم‌های پرداخت آنلاین کار کرده‌اند. اما مشکل سیستم‌های موجود ایجاد راهکاری تجاری حول نیازهای خود توسعه‌دهندگان است و این فلسفه با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان هم‌خوانی ندارد.

اظهار نظر کوک در مورد سیستم‌های پرداخت آنلاین موجود تاحدودی صحیح است، چراکه عدم استقبال از این سیستم‌ها نشان از صحت سخنان وی دارد.

اپراتورهای مخابراتی همیشه در مورد قابلیت نگه‌داری داده‌های حساس روی سیم‌کارت‌های مشترکان سخن به میان آورده‌اند که روی سخن آن‌ها با بانک‌ها و کمپانی‌هایی است که خدمات اعتباری ارائه می‌دهند، اما با توجه به عدم توافق بانک‌ها و اپراتورهای مخابراتی برسر تقسیم میزان مبلغ دریافت شده در هر تراکنش، هیچ‌گاه شاهد حصول توافق بین این کمپانی‌ها و در نتیجه راه‌اندازی سرویس پرداخت همراهی کارآمد نبوده‌ایم.

از جمله‌ی آخرین و مهم‌ترین تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور توسعه‌ی سیستم پرداخت همراه، باید به راه‌اندازی سرویس Google Wallet از جانب کمپانی گوگل اشاره کرد که یک سرویس خرید همراه توسعه‌داده شده توسط گوگل بود و کاربران از طریق گوگل اقدام به خرید از طریق تلفن‌های‌هوشمند خود می‌کردند،

اما این مورد هم به‌دلیل علاقه به دریافت سهم از سوی اپراتورهای مخابراتی و عدم توافق با گوگل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نکرد، چراکه اپراتورها سرویس مورد نظر را روی ابزار‌هایی که از خدمات اپراتورها استفاده می‌کردند، مسدود ساختند.

مدیر توانمند بخش Google Wallet در گوگل نیز سال گذشته این کمپانی را به مقصد کمپانی دیگری ترک کرد و از آن پس با توجه به مشکلات پیش آمده این کمپانی نیز با اشتیاق و علاقه‌ی پیشین به توسعه‌ی سیستم پرداخت موبایل Google Wallet نمی‌پردازد.

اما قضیه برای اپل فرق می‌کند. براساس گزارش‌های منتشر شده توسط وال‌استریت‌ژورنال و بلومبرگ، اپل بخشی از از هر تراکنش انجام شده را دریافت خواهد کرد، اما همانطور که اپل در کنفرانس نیز اشاره کرد، جزئیات هیچ یک از تراکنش‌ها از جمله مبلغ و کالا توسط اپل ذخیره مورد استفاده قرار نگرفته و ذخیره نخواهد شد.

براساس اطلاعات منتشر شده اپل در پروسه‌ی خرید از رمز‌های یکبار مصرف بهره می‌گیرد که مشابه سیستمی است که این روزها بانک‌ها با ارائه‌ی توکن‌ها به مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند، استفاده از چنین فناوری امنیت را بالا برده و احتمال سرقت اطلاعات در زمان انجام تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد.
لینک دانلود

براساس اطلاعات ارائه شده توسط Rajat Taneja، قائم‌مقام اجرایی فناوری در کمپانی Visa، توافق برای توسعه‌ی بستر راه‌اندازی سیستم توکن سال گذشته‌ی میلادی حاصل شده است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما در یکی از مهم‌ترین دوران در تاریخ فناوری هستیم. بستر توسعه داده شده یک بستر مشترک است.

کمپانی ویزا برای توسعه‌ی این سیستم ۷۵۰ نفر از نیروی کار خود را در طول یک سال به کار گمارده است. کمپانی‌های دیگری چون مسترکارت نیز اقدامات مشابهی را برای پیاده‌سازی و آماده کردن بستر خود انجام داده‌اند. اما سیستم مورد استفاده برای تولید توکن‌ها بصورت مشترک پیاده‌سازی شده است که در واقع اصلی‌ترین بخش در این سیستم است. حصول چنین توافقی بین این کمپانی‌ها یکی از نادرترین موارد است که شاهد آن هستیم و این امر نشان از تلاش‌های مضاعف اپل برای پیاده‌سازی چنین سیستمی داشته است.

James Anderson، مسئول بخش پرداخت‌های موبایل مسترکارت نیز به این نکته اشاره کرده که این کمپانی همکاری با اپل را از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز کرده است. همچون Taneja، اندروسون نیز همکاری چندین کمپانی برای توسعه‌ی بستری مشترک را بسیار هیجان‌انگیز خوانده چراکه پس از چندین بار تلاش برای توسعه‌ی چنین سیستمی، بالاخره سیستمی ساده با قابلیت کاربری ساده توسعه داده شده است.

وی همچنین به تلاش‌های کمپانی مسترکارت در جهت راه‌اندازی سیستمی به‌منظور تسهیل خرید و فروش الکترونیک نیز اشاره کرده که بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. پیش‌تر مراحل پرداخت از طریق ابزار‌های موبایل بسیار سخت بود، اما هم اکنون کمپانی‌ها قادرند تا با تصویر کارت اعتباری و برخی از تبادل اطلاعات امن در پشت پرده پروسه‌ی خرید را کامل کنند.

سیستم پرداخت Apple Pay را می‌توان سیستمی در راستای سیاست ساده‌سازی تجربه‌ی کاربری توسط اپل خواند که پیش‌تر بزرگ‌ترین اثر را روی فناوری و صنعت تلفن‌های‌هوشمند گذاشته است. همانطور که اپل با معرفی آیفون صنعت گوشی‌های و تلفن‌های‌هوشمند را دچار انقلاب کرد، سیستم پرداخت Apple Pay را سیستم پرداخت همراه را متحول خواهد کرد. این کمپانی با ترکیب مناسب فناوری‌های موجود، مجموعه‌ای را به عنوان محصول عرضه می‌کند که تجربه‌ی کاربری ساده‌ای را برای کاربران رقم می‌زند.

اپل با استفاده از پتانسیل خود نقش پررنگی در هماهنگی کمپانی‌های بزرگی چون اپراتورهای مخابراتی، بانک‌ها و کمپانی‌های اعتباری داشته و باردیگر توانسته تا محصولی خلاقانه را پیش روی کاربران خود قرار دهد. یقیناً سادگی اکوسیستم ایجاد شده و همچنین کثرت استفاده از محصولات اپل این سیستم پرداخت را می‌تواند به استانداری در زمینه‌ی پرداخت موبایل تبدیل کند.

تانجا معتقد است که همه‌گیر بودن استفاده از ابزار‌های اپل در کنار امکان ساعت‌هوشمند اپل و امکان تعویض بسیاری از ابزار‌های پیشین با نمونه‌های جدید معرفی شده، بخت و اقبال موفقیت این سیستم را بسیار بالا برده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که هرچند اپل اقدام به جمع‌آوری داده‌های حاصل از خرید نمی‌کند، اما ویزا همچنان این داده‌ها را ذخیره می‌کند. تانجا در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:

اطلاعات حاصل از این تراکنش‌ها نیز همچون سایر تراکنش‌های انجام شده توسط ویزا ذخیره می‌شود.

Apple pay

شاید افزایش قدرت اپل در این زمینه نیز می‌تواند یکی از جنبه‌های نگرانی باشد، اما یگانه بودن راه‌حل ارائه شده توسط این کمپانی کسب قدرت در این زمینه توسط اپل را احتناب‌ناپذیر می‌کند، چراکه کمپانی‌هایی چون گوگل و Softcard قادر به جذب مشتریان زیادی برای سرویس‌های پرداخت خود نبوده‌اند.

البته این سیستم هنوز در ابتدای راه قرار دارد و سوالات زیادی وجود دارند که گذر زمان پاسخ آن‌ها را معلوم خواهد کرد. آیا علاوه بر کمپانی‌های کنونی اپل می‌تواند پشتیبانی از سیستم خود را وارد سایر فروشگاه‌ها و ارائه دهندگان خدمات نماید؟ ایا کمپانی‌های اعتباری و بانک‌ها به پشتیبانی از این سیستم ادامه خواهند داد؟ باید به استفاده از NFC‌ نیز اشاره کرد که رکن اساسی این سیستم است. پیشرفت این سیستم در گرو تجهیز فروشگاه‌های بیشتر و انجام این کار در کمترین زمان ممکن است.

اما نکته‌ای که در این بین مهم است، همکاری اضلاع اصلی ارائه‌ کننده‌ی چنین سرویسی است که امکان عرضه‌ی سیستمی مشابه برای اندروید و ویندوزفون را نیز از سوی آن‌ها امکان‌پذیر می‌کند.
 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 72

ساخت اولین باتری اتمی بر پایه آب

ساخت اولین باتری اتمی بر پایه آب

محققان دانشگاه میسوری موفق به ابداع اولین باتری اتمی مبتنی بر آب جهان شده‌اند که می‌تواند به عنوان یک منبع به صرفه‌تر و مطمئن انرژی در خودروها و پروازهای فضایی مورد استفاده قرار بگیرد.

باتری اتمی

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازبرسام؛ این باتری از ایزوتوپ رادیواکتیوی موسوم به «استرانتیوم-۹۰» استفاده می کند که انرژی الکتروشیمیایی را در یک محلول مبتنی بر آب تقویت می کند.

یک الکترود «دی اکسید تیتانیوم نانوساختار» با یک پوشش «پلاتینیومی» به جمع آوری و تبدیل کارآمد انرژی به الکترونها می پردازد.

فناوری باتری «بتاولتائیک» که از تابش، انرژی تولید می کند از دهه ۱۹۵۰ تاکنون به عنوان یک منبع انرژی مورد بررسی بوده است.

در دستاورد جدید، آب مانند یک ضربه گیر عمل کرده و پلاسمون های سطحی تولید شده در دستگاه، در افزایش کارایی آن بسیار مفید هستند.

به گفته دانشمندان، محلول یونی در دماهای بسیار پائین به آسانی منجمد نشده و می تواند در طیف وسیعی از کاربری ها مانند باتری خودرو و در صورت بسته بندی درست، حتی در فضاپیماها مورد استفاده قرار بگیرد.

 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات               تاریخ خبر: 1393/06/31                  تعداد مشاهده: 131

مهلت یکماهه قوه قضاییه برای فیلتر وایبر،واتس اپ وتانگو

مهلت یکماهه قوه قضاییه برای فیلتر وایبر،واتس اپ وتانگو

معاون اول قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات ضمن این‌که خواستار فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی نظیر وآتس آپ، وایبر و تانگو ظرف یک ماه آینده شد، اعلام کرد که در غیر این صورت قوه قضائیه نسبت به این امر اقدام خواهد کرد.

viber-tago-watsapp

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازایسنا  ، متن نامه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر واعظی

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام علیکم

نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکاب انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و … بالاخص انتشار وسیع مطالب موهن علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در هفته های اخیر از طریق برخی شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می شود و با عنابت به این که علی رغم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فرآهم آوری امکان مسدود سازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه های موصوف و ارائه شبکه های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است.لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.»

 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 374

SEO چیست؟ (۲)

SEO چیست؟ (۲)

در قسمت اول این مطلب، توضیحاتی مقدماتی اما مهم در مورد SEO و بهینه سازی موتورهای جستجو مطرح کردیم. در این قسمت به بررسی یک مفهوم ساده که از مهمترین مفاهیم مورد نیاز برای درک بهتر SEO (یا به شکل فارسی آن: سئو!)‌ است، می‌پردازیم: کلمات کلیدی (Keywords)

SEO چیست؟ درباره بهینه سازی موتورهای جستجو (۲)


به گزارش کینگ پی سی به نقل ازبرترین ها؛ مفهوم کلمات کلیدی نیاز به تعریف ندارد. همه می‌دانیم که موتورهای جستجو، به هر حال انسان نیستند. بلکه سیستم‌های نرم‌افزاری هوشمندی هستند که نوشته‌ها و کلمات را می‌خوانند و با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده تحلیل و طبقه‌بندی می‌کنند و می‌کوشند به دقیق‌ترین شکل ممکن، پاسخ جستجو‌گران را درباره‌ی هر موضوعی،‌ از میان داده‌های عرضه شده و انبار شده در فضای مجازی، جستجو کرده و ارائه دهند.

بنابراین هیچ چیز به اندازه‌ی کلمات، مهم نیست. با وجود پیچیده شدن و هوشمند شدن هر روزه‌ی موتورهای جستجو، هنوز مهم است که چه کلماتی در متن زیاد تکرار شده‌اند. اگر در همین نوشته، کلمه‌ی «SEO» زیاد تکرار شود، موتورهای جستجو این متن را بیش از هر چیز، با SEO مرتبط خواهند دانست.

به همین دلیل، قبل از اینکه راجع به یک موضوع، مطلبی را منتشر کنید، بد نیست در گوگل جستجویی داشته باشید و ببینید با هر ترکیبی از کلمات، چه مطالبی معرفی خواهند شد.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید در مورد «کمپین تبلیغاتی» مطلبی بنویسید، می‌توانید در گوگل لینک‌های صفحه اول را ببینید و بخوانید تا هم با محتوای مورد علاقه‌ی کاربران آشنا شوید و هم کلمات کلیدی مورد استفاده در آن متن‌ها را فهرست کنید.

همچنین می‌توانید از گوگل ترند استفاده کنید و ببینید چه کلماتی بیشتر برای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر با سرویس گوگل ترند آشنا نیستید می‌توانید این نوشته متمم را مطالعه کنید.

در گذشته، فرض بر این بود که تکرار بیشتر کلمات، می‌تواند به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان دهد که این مطلب بسیار مهم و ارزشمند است. اگر چه این مسئله مدت‌هاست در الگوریتم‌ها حذف شده و تکنیک سیاه محسوب می‌شود، اما هنوز هم کسانی هستند که در قافله‌ی موتورهای جستجو، عقب مانده‌اند. یک مطلب ساده هزار کلمه‌ای درباره «مشاوره مدیریت» می‌نویسند و در آن، هشتصد بار این واژه را به کار می‌برند!

مفهوم «توزیع و چگالی کلمات» یا Keyword Density به همین مسئله اشاره دارد. اینکه چند درصد کلمات یک متن، به یک کلمه خاص اختصاص یافته است. اگر یک کلمه یا عبارت، برای شما کلیدی است و علاقه دارید موتورهای جستجو هم متن شما را در آن مورد جدی بگیرند و فهرست کنند، چگالی بین ۲٪ تا ۴٪ توصیه می‌شود. البته بدیهی است که این اعداد قانون دقیق و مشخص ندارند و بیشتر یک توصیه محسوب می‌شوند.

طبیعی است که کلمات کلیدی، زمانی نقش بهتری ایفا خواهند کرد که در عنوان نوشته‌ی شما هم بیایند. همینطور زمانی که در نخستین پاراگراف متن شما هم ذکر شده و چه بهتر که در نخستین جمله‌های آن پاراگراف هم مطرح شده باشند.

اگر کلمه‌ی کلیدی در آدرس نوشته هم باشد، موتورهای جستجو نوشته شما را جدی می‌گیرند. به عبارتی اگر مطلبی در مورد SEO در متمم باشد، احتمالاً عنوان زیر برای گوگل جذاب‌تر خواهد بود:

www.motamem.org/something-about-SEO.htm

تا اینکه از آدرس استاندارد http://www.motamem.org/?p=2065 استفاده شود. البته در زبان فارسی ماجرا کمی پیچیده شده است. از آنجا که در برخی نوشته ها و گاهی هنگام کپی کردن و نقل آدرس، حروف فارسی به کدهای متناظرشان تبدیل می‌شوند آدرس‌هایی شبیه این را زیاد می‌بینیم:

http://www.asriran.com/fa/news/354760/%D8%AA%D9%84%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D9%87%D9%85-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85

در اینجا انتخاب با شما است که راحتی مخاطب را در نظر داشته باشید یا رتبه‌بندی جستجو را. سایت‌های مختلف،‌ در این زمینه الگوهای متفاوتی را پیش می‌گیرند. متمم ترجیح داده است در ساختار خود، با هدف ساده‌تر کردن دسترسی مخاطب، از این امتیاز صرف نظر کند.

مفهوم Link هم به نوعی با کلمات کلیدی مرتبط است و البته نیاز به توضیح خاصی ندارد. مطالبی که در وب منتشر می‌شوند، تا حد امکان نباید یک جزیره‌ی مستقل باشند. موتورهای جستجو مطالبی را ترجیح می‌دهند که در داخل آنها، به سایر مطالب موجود در وب هم لینک داده شده باشد. اگر دقت کرده باشید،‌ تا همین نقطه از این متن، به دو متن دیگر ارجاع داده شده است.

پیشنهاد می‌شود که ترجیحاً به سایت‌ها و مطالبی لینک دهید که از لحاظ اعتبار هم سطح شما یا بالاتر از شما باشند. این کار، شبیه کار یک پزشک عمومی حرفه‌ای است که برای معاینه و ارزیابی بیشتر، مراجعه کننده را به یک متخصص ارجاع می‌دهد. برای سنجش اعتبار سایت‌ها، ابزارهای متعددی وجود دارد. به عنوان یک معیار دم دستی و سریع، می توانید الکسا را مورد استفاده قرار دهید. البته رتبه‌بندی خود گوگل هم هست اما به دلیل تعداد کم سطوح رتبه بندی،‌ مقایسه دقیق امکان‌پذیر نیست.

اگر با الکسا آشنایی ندارید می‌توانید این نوشته متمم در مورد الکسا را بخوانید. امیدواریم فکر نکنید که ما برای ایجاد لینک، به زور این سطر را نوشته‌ایم! ضمناً لینکی که خواننده روی آن کلیک میکند برای موتورهای جستجو مهم‌تر از لینکی است که خواننده از روی آن عبور می‌کند.

بحث لینک، بیشتر از این حرف‌ها به زمان نیاز خواهد داشت. در لینک دادن بحث Relevance یا «مربوط بودن» هم مهم است. گوگل مربوط بودن را از روی کلمات کلیدی و فاکتورهای متعدد دیگر می‌سنجد. بنابراین مطمئن شوید توضیحی که در مورد لینک می‌نویسید با محتوایی که به آن ارجاع می‌دهید همخوانی داشته باشد.

در مورد کلمات کلیدی بحث‌های تخصصی بیشتری نیز وجود دارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.
 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات  تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 172