learning pc & mobile
learning pc & mobile

learning pc & mobile

نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان

نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان

دستگاه‌های کارت‌خوان یا پوز (POS) در سال‌های اخیر، کار خرید را برای مشتریان و فروشندگان بسیار ساده کرده‌اند اما هر از گاهی خبری مبنی بر سوءاستفاده از این سامانه‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازبرترین ها؛ استفاده از فناوری راهی است برای آن که کارهای روزمره ساده‌تر شوند اما در همین راستا کنترل رویدادها دشوارتر و ابعاد کلاهبرداری‌ها گسترده‌تر می‌شود.

در ایران استفاده از دستگا‌های کارت‌خوان در سال‌های اخیر بسیار مرسوم است ولی کمتر فروشگاهی است که این دستگاه‌ها را در اختیار مشتری بگذارد. خریدار معمولا مجبور است رمز کارت خود را به فروشنده بدهد و سوءاستفاده از این روش خرید و فروش، دشواری‌های زیادی را پدید آورده است.

چندی پیش یک رستوران ایتالیایی در تهران با استفاده از همین سهل‌انگاری مشتریان و گرفتن رمز کارت بانک آنان در زمان پرداخت و کپی آن، مبلغ ۵۷۰ میلیون تومان کلیک سرقت کرد.

در غالب این کلاهبرداری‌ها، مقصر خود ماییم. این یک واقعیت است که حفاظت از رمزها و گذرواژه‌ها در درجه اول بر عهده صاحب کارت است. گام نخست برای امنیت و حفظ اطلاعات شخصی چون رمزهای بانکی، یادگیری روش‌های صحیح و اشاعه و آموزش فرهنگ درست استفاده از آنها به فرزندان، اطرافیان یا اعضای جامعه است.

اما چگونه و با چه راهکارهایی می‌توان از احتمال وقوع کلاهبرداری‌هایی به این روش کاست؟

چگونه از کلاهبرداری هنگام خرید جلوگیری کنیم؟

رمز یک راز است
رعایت نکاتی ساده می‌تواند احتمال سوءاستفاده و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ما را کاهش دهد:

•    گذرواژه خود را جایی ننویسید. از ارسال شماره حساب و رمز خود و حتی ذخیره آن در گوشی همراهتان خودداری کنید. مناسب‌ترین کار به‌خاطرسپاری رمز است نه نوشتن آن روی کاغذ.

•    کارت بانکی خود را شخصا در دستگاه کارت‌خوان کشیده و خودتان رمز را وارد کنید. هیچ گاه و در تحت هیچ شرایطی آن را در اختیار فرد دیگر یا فروشنده قرار ندهید.

•    قبل از اتمام پردازش و خاتمه عملیات بانکی، محل را ترک نکنید و در صورت ناموفق بودن تراکنش، رسید مربوطه را تا حصول اطمینان از کسر نشدن وجه از حساب خود نگهداری کنید.

•    رمز‌ کارت‌ خود را هر چند گاه یک بار تغییر دهید. جمله معروفی است که می‌گوید رمز مانند مسواک است. آن را به کسی ندهید و هر چند گاه یک بار آن را عوض کنید.

•    رسیدهای خرید را دور نریزید و آنها را برای مقایسه با ریز تراکنش‌های بانکی نگاه دارید.

•    گذرواژه‌ها را باید ترکیبی از حروف و شناسه‌ها و اعداد بی‌ربط در نظر گرفت. درباره رمزهای بانکی بدترین کار استفاده از شماره شناسنامه، شماره تلفن، تاریخ تولد یا شماره‌های مشابه است. کلاهبرداران و هکرها برای حدس زدن رمز شما اول به سراغ چنین اعدادی می‌روند.

•    هنگام ورود رمز اینترنت‌بانک حتماً از صفحه کلیدامنیتی استفاده کنید. برخی برنامه‌های جاسوسی، داده‌های ورودی توسط صفحه کلید شما را ضبط و به هکرها می‌فرستند.

•    از گرفتن عکس از کارت خود و ارسال آن روی اینترنت خودداری کنید.

•    در صورتی که کارت بانکی بلااستفاده دارید، آن را خرد کرده و نابود کنید.

چگونه از کلاهبرداری هنگام خرید جلوگیری کنیم؟

استفاده درست از کارت‌خوان و عابربانک
دستگاه‌های کارت‌خوان در ایران بیشتر در اختیار و در خدمت فروشنده هستند. فروشندگان این دستگاه‌ها را بیشتر در داخل گیشه یا در انتهای فروشگاه و محلی دور از دسترس خریدار قرار می‌دهند. چنین سهل انگاری‌هایی زمینه را برای انواع کلاهبرداری، سرقت و برداشت‌های غیرمجاز افزایش می‌دهد. پس:

•    هنگام استفاده از عابربانک، اگر فرد پشت سری شما فاصله معقولی از شما ندارد، از او بخواهید عقب‌تر بایستد

•    از فروشنده بخواهید پس از وارد کردن بهای درخواستی و آماده‌سازی دستگاه تا پیش از ورود رمز آن را به شما بدهد. در بسیاری از کشورها فروشنده هنگام ورود رمز شما، روی خود را برمی‌گرداند یا دست خود را در مقابل صفحه کلید کارت‌خوان حائل می‌کند. شما نیز می‌توانید این کار را بکنید. حفاظت از رمزتان حق شماست.

•    برای استفاده از عابربانک نیز باید روش‌هایی را مراعات کرد. درست‌ترین راه این است که هنگام استفاده افراد از دستگاه‌های عابربانک فاصله‌ای بیش از یک متر از او بگیرید. صفی که برای عابربانک تشکیل می‌شود باید از فاصله یک تا دو متری پشت استفاده‌کنند آغاز شود. اگر فرد پشت سری فاصله معقولی از شما ندارد، از او بخواهید عقب‌تر بایستد.

چگونه از کلاهبرداری هنگام خرید جلوگیری کنیم؟

استفاده از روش‌های فوق تا حد زیادی امکان سوءاستفاده از شما را کم می‌کند. هکرها و کلاهبرداران همواره به دنبال افراد سهل‌انگارند. با افزایش اطلاعات خود و انتقال آن به اعضای خانواده، دوستان و آشنایان، پافشاری بر روش درست استفاده از فناوری و مقاومت در مقابل خواسته‌های غیرمعقول، از قربانی شدن خود جلوگیری خواهید کرد.
 گروه خبری: اخبار سخت افزار  تاریخ خبر: 1393/07/01 تعداد مشاهده: 434

گوشی هوشمند تاشو Wine Smart ال‌جی رسما رونمایی شد

گوشی هوشمند تاشو Wine Smart ال‌جی رسما رونمایی شد

گوشی هوشمند تاشو Wine Smart ال‌جی رسما در کره رونمایی شد

گوشی‌های تاشو هنوز در برخی بازار‌ها محبوب هستند و خریداران خاص خود را دارند. کمپانی کره‌ای ال‌جی نیز از این موضوع آگاه است و برای خوشحال کردن دوست‌داران این سبک طراحی نیز گوشی‌ هوشمند تاشو تولید کرده است.

تولید چنین محصولی زیاد هم عجیب نیست چرا که هنوز بسیاری هستند که یک گوشی هوشمند با آخرین نسخه اندروید و سبک طراحی تاشدنی را بسیار دوست دارند. Wine Smart ال جی از یک پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۲ گیگارهرتز، حافظه رم ۱ گیگابایتی، صفحه نمایش ۳.۵ اینچ با رزولوشن ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسل، ۴ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت‌های میکرو SD برای ارتقا حافظه، باتری ۱۷۰۰ میلی آمپر ساعت و اندروید کیت‌کت بهره می‌برد.

lgwinsmart 630x

غول کره‌ای امروز این گوشی هوشمند را رونمایی کرده و بازار هدف خود را به خوبی می‌شناسد. این دستگاه از دکمه‌ای مخصوص برای دسترسی به اپلیکیشن پیام‌رسانی دستگاه و همچنین به رادیو FM مجهز شده است. می‌توانید ویدیوی از این دستگاه تاشو هوشمند را در پایین مشاهده کنید:

دانلود ویدیو

 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت  تاریخ خبر: 1393/07/01 تعداد مشاهده: 209

دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان دسامبر ۲۰۱۴ می آیند

دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان دسامبر ۲۰۱۴ می آیند

موج دوم دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان دسامبر ۲۰۱۴ از راه می‌رسند

هنوز زود است که درباره پروژه اندروید وان گوگل نتیجه‌ای بگیریم اما این طور که پیداست بازار‌های در حال توسعه به شدت از محصولات ارزان قیمت و رده میانی ساخته شده بر مبنای این پروژه استقبال می‌کنند. اندروید وان می‌تواند پیشگام تولید محصولات تکنولوژی با قیمت بسیار مقرون به صرفه باشد.

به گزارش کینگ پی سی به نقل اززومیت؛ گوگل همواره قصد داشته گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌هایی را تولید کند که قیمت آن ها بر خلاف مشخصات بالا بسیار مقرون به صرفه باشند. این قصد و نیت گوگل را خیلی خوب می‌توان در تولید سری محصولات نکسوس پیدا کرد. غول جستجوی دنیای اینترنت همیشه پیشگام کاهش قیمت محصولات تکنولوژی بوده و در این راستا قدم‌های بزرگی برداشته است. آخرین اقدام گوگل به کنفرانس اردیبهشت Google I/O باز می‌گردد که این شرکت از پروژه Android One رونمایی کرد.

Android One قرار است به شرکت‌های تولیدی گوشی‌های هوشمند امکاناتی را بدهد که آن‌ها بتوانند با هزینه کمتر گوشی‌های هوشمندی خوب و با قیمتی بسیار ارزان عرضه کنند. گوگل شخصا پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های تولیدی بر مبنای این پروژه را قبول کرده است.

مخاطبین و خریداران گوشی‌های اندروید وان بیشتر در شرق و همچنین کشور‌های در حال توسعه هستند. به همین خاطر گوگل چند وقت پیش اولین موج عرضه گوشی‌های ساخته شده مبتنی بر این پروژه را در کشور هند شروع کرد و حال این شرکت بزرگ آمریکایی قصد دارد موج دوم از گوشی‌های اندروید وان را در کشور هند و در دسامبر ۲۰۱۴ عرضه کند.

Screenshot from 2014-09-22 160813

شاخص‌ترین شرکای اولیه گوگل در این پروژه Karbonn ،Spice و Intex هستند که قرار است تا چند ماه دیگر موج دوم عرضه گوشی‌های اندروید وان را عرضه کنند. در میان شرکای اولیه تاکنون Karbonn سریع‌تر از باقی آن‌ها کار کرده و گوشی Sparkle V را عرضه کرده است. هر سه شرکت ذکر شده تمرکز اصلی خود را بر روی بازار هند گذاشته‌اند، پس به احتمال فراوان موج دوم عرضه محصولات اندروید وان نیز محدود به همین کشور خواهد بود. اچ‌تی‌سی، ایسوس و لنوو نیز احتمالا نیاز‌های کشور‌های غربی را پوشش خواهند داد.

شرکت Karbonn آمادگی خود برای عرضه محصولات جدید را در دسامبر اعلام کرده و پیرو آن نیز Intex در ژانویه ۲۰۱۵ و Spice در بین ماه‌های مارس و ژانویه ۲۰۱۵ محصولات خود را آماده عرضه خواهند کرد.

خصیصه اصلی محصولات جدیدمی‌تواند قیمت پایین در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری آن‌ها باشد با این حال آیا موج دوم دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر اندروید وان از پردازده یا به طور کلی سخت‌افزار بهتری برخوردار خواهند بود؟ تا چند ماه دیگر جواب این سوال روشن خواهد شد.

 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت                      تاریخ خبر: 1393/07/01                                تعداد مشاهده: 162

اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت رکورد‌ طول عمر باتری را شکستند

اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت رکورد‌ طول عمر باتری را شکستند

ایکسپریا Z3

سایت فون آرنا آزمایشاتی از گوشی‌‌های هوشمند پرچم‌دار به عمل آورده که در ادامه قصد داریم این آزمایشات بر روی اکسپریا Z3 و Z3 کامپکت را بررسی کنیم. این دو گوشی جدید از شرکت سونی، توانسته‌اند نتایج خیره کننده‌ای را کسب کنند. در ادامه بیشتر درباره عمر باتری دستگاه‌های زد ۳ و زد ۳ کامپکت صحبت خواهیم کرد.

این طور که پیدا است شرکت سونی امسال تمرکز زیادی بر روی طول عمر باتری گوشی‌های پرچم‌دار و رده بالای خود گذاشته و خواسته هر دو دستگاه جدید خود را با عمر باتری بسیار عالی روانه بازار کند.

به گزارش کینگ پی سی به نقل اززومیت؛ باتری اکسپریا Z3 با اسکریپت در حال اجرا که طراحی شده برای اینکه مصرف واقعی باتری را بسنجد و با صفحه نمایش روشن و میزان روشنایی یکنواخت، توانسته تا ۹ ساعت و ۳۰ دقیقه را طاقت بیاورد! این میزان عمر باتری بیشتر از هر پرچم‌داری است که تاکنون آزمایش شده است (گوشی و فبلت). این عمر باتری در اکسپریا Z3، حتی اسند میت ۷ هواوی، مجهز به باتری پر ظرفیت ۴۱۰۰ میلی آمپر بر ساعت را همراه با یک لبخند پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که Z3 سونی تنها یک باتری با ظرفیت ۳۱۰۰ میلی‌ آمپر بر ساعت و بدنه‌ای ۷.۳ میلی‌متری ضد آب دارد.

از طرف دیگر Z3 کامپکت با فاصله‌ای زیاد تمام رکورد‌های قبل را می‌شکند و باتری این دستگاه در این آزمایش می‌تواند تا ۱۴ ساعت و ۴۴ دقیقه دوام بیاورد. زد ۳ کامپکت از یک صفحه نمایش ۴.۶ اینچ HD و تنها ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری بهره می‌برد. این طاقت زیاد در باتری زد ۳ کامپکت با استفاده معمولی روزانه می‌تواند به راحتی تا سه روز شما را همراهی کند و بهترین عمر باتری در بین گوشی‌های هوشمند در اختیار شما بگذارد.

خوب می‌دانیم که Z3 کامپکت مشخصات سخت‌افزاری یک پرچم‌دار را دارد با این حال توانسته نتایجی بسیار خیره کننده را در زمینه عمر باتری نشان دهد. سایت فون‌آرنا قصد دارد برای محکم کاری دوباره از زد ۳ کامپکت آزمایش طول عمر باتری بگیرد اما گزارش‌های دیگر نیز همین نتایج و امتیاز را برای این گوشی هوشمند به ثبت رسانده‌اند. شرکت سونی می‌گوید Z3 کامپکت می‌تواند تا ۳۸ روز در حالت آماده‌باش شاٰرژ باتری داشته باشد.

Z3-battery-life

دلایل زیادی می‌توانند باعث افزایش طول باتری دستگاه‌های جدید سونی باشد اما احتمالا راز اصلی آن تکنولوژی استفاده شده در صفحه نمایش‌های این دو دستگاه است. صفحه نمایش این دو دستگاه با وجود آن که روشنایی آنها ۳۰ درصد نسبت به مدل‌های قبلی بهبود یافته و هم رزولوشن بسیار خوب و هم کنتراست و زاویه دید مناسبی دارند و دقت نمایش رنگ‌های نیز در آنها بسیار خوب است، از تکنولوژی بسیار کم‌مصرفی استفاده می‌کنند  تا پر مصرف‌ترین بخش شارژ باتری در گوشی‌های هوشمند کنونی کم مصرف شود و کاربر تا مدت طولانی‌تری بر روی دستگاه خود شارژ باتری داشته باشد.

Xperia Z3 Compact

نکته جالب این است که سونی توانسته بدون آن که بر روی کیفیت نمایشگر یا هر بخش دیگری از تلفن تاثیری بگذارد، به این مصرف بهینه دست یابد که قابل تحسین است. به طور حتم با این آزمایشات می‌توان این دو تلفن پرچمدار کوچک و بزرگ سونی را بهینه‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار از نظر مصرف انرژی و عمر باتری قلمداد کرد. حالا می‌فهمیم که چرا سونی Z3 را با ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت کمتر نسبت به Z2 ارائه کرده است


 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت  تاریخ خبر: 1393/07/01 تعداد مشاهده: 360

آیفون‌ 6 و آیفون 6 پلاس با باتری‌هایی که در حد نام آیفون نیستند

آیفون‌ 6 و آیفون 6 پلاس با باتری‌هایی که در حد نام آیفون نیستند

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

اگر عمر باتری را مهم‌ترین اولویت خریداران گوشی‌های هوشمند به حساب نیاوریم باید بگوییم بدون تردید یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب خریداران است. به تازگی تستی بر روی جدیدترین آیفون‌های بازار یعنی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس انجام شده که ما را با عمر باتری این دو مدل بیشتر آشنا می‌کند. با زومیت همراه باشید.

به گزارش کینگ پی سی به نقل اززومیت؛ از نظر بسیاری از طرفداران اپل، گوشی‌های آیفون دارای هیچ ضعفی نیستند. اما آیفون‌هایی که به تازگی معرفی شده‌اند یعنی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در مقایسه با رقبای خود دارای ضعفی مشخص و غیر قابل انکار هستند و آن ضعف باتری بکار رفته در آن‌ها است.

وب‌سایت فون‌آرنا این دو مدل از آیفون را مورد تست قرار داده تا مشخص شود یک فرد با استفاده‌ی عادی بطور مداوم چه مدت زمانی را می‌تواند با این آیفون‌ها کار کند. آیفون 6 با عمرباتری 5 ساعت و 22 دقیقه‌ای عملکرد چندان جالبی ندارد بخصوص اگر به یاد بیاوریم که در همین تست گلکسی S5 سامسونگ عملکرد 7 ساعت و 38 دقیقه‌ای داشته و اکسپریا Z3 سونی عملکرد فوق‌العاده‌ی 9 ساعت و 29 دقیقه را ثبت کرده است. البته باید در نظر داشته باشیم که گلکسی S5 سامسونگ و اکسپریا Z3 باتری‌های با ظرفیت بالاتری نسبت به آیفون 6 دارند و البته ضخامت بدنه‌ی آن‌ها نسبت به آیفون 6 بیشتر است. بنابراین با یک موازنه طرف هستیم که در یک طرف گوشی‌های با باتری بزرگتر، طول عمر باتری بیشتر و البته ضخامت بدنه‌ی بالاتر را داریم و در طرف دیگر گوشی هوشمندی با ظرفیت باتری کمتر، طول عمر باتری کمتر ولی ضخامت بدنه‌ی کمتر! در این موازنه اپل دومی را برگزیده است.

battery life test01

اما وقتی این تست برای مدل آیفون 6 پلاس انجام می‌شود با نتایج بهتری مواجه می‌شویم. آیفون 6 پلاس در یک عملکرد عادی، 6 ساعت و 32 دقیقه بطور مداوم کار می‌کند که در مقایسه با رقبای 5.5 اینچی دیگر مانند ال‌جی جی 3 با 6 ساعت و 14 دقیقه و Oppo Find 7a با 6 ساعت و 6 دقیقه عملکرد بهتری دارد. اما  آیفون 6 پلاس همچنان نسبت به برخی پرچمداران اندرویدی عملکرد جالبی نداد.

 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت          تاریخ خبر: 1393/07/01                                          تعداد مشاهده: 266