learning pc & mobile
learning pc & mobile

learning pc & mobile

آموزش ساخت فولدرهای تو در تو در آی‌اواس ۸

آموزش ساخت فولدرهای تو در تو در آی‌اواس ۸

nested-folders-ios-8

مرتب‌کردن آیکون‌های هوم اسکرین از ابتدایی‌ترین مسائل در زمینه‌ی سر و سامان دادن به محتویات گوشی موبایل است. در این زمینه فولدرها کمک حال خوبی هستند، اما شاید این امکان در سطح پیش‌فرضی که در آی‌اواس تعبیه شده است برایتان جوابگو نباشد و به دنبال چیدمان عمیق‌تری باشید. خوشبختانه باگ‌های مختلفی در نسخه‌های سابق آی‌اواس کمک‌کننده‌ی تحقق این امر بودند.

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازاپل اپس؛ در اپل اپس چندین بار به باگ‌های مختلف هوم اسکرین که امکان ساخت فولدرهای تو در تو در آی‌اواس ۷ را می‌دادند اشاره کرده‌ایم و طریقه‌ی بهره‌گیری از این نقص برای افزایش قدرت مرتب‌سازی هوم‌اسکرین را نوشته‌ایم. ظاهراً این باگ‌ها برای اپل چندان اهمیتی ندارند و جلوی آن‌ها قرار نیست بسته شود. نتیجه این که در آی‌اواس ۸ امکان ساختن فولدرهای تو در تو همچنان وجود دارد.

این موضوع بر روی آیفون‌های ۶، ۶ پلاس، ۵s و ۵c تست شده است و از این رو انتظار می‌رود بر روی هر دستگاهی که مجهز به سیستم عامل آی‌اواس ۸ قابل استفاده باشد.

توضیحات یشتر در این مورد را می توانید با این چند شماره یاد بگیرید:

۱- با جمعی از اپلیکیشن‌ها فولدری که می‌خواهید داخل فولدری دیگر قرار گیرد را بسازید.

۲- پس از ساخته‌شدن فولدر از آن خارج شوید. آیکون یکی از اپلیکیشن‌ها را نگه داشته و بر روی آیکون اپلیکیشنی دیگر ببرید تا فولدری دیگر ساخته شود. به محض ساخته‌شدن فولدر دوم و قبل از آن که به طور خودکار به داخل آن هدایت شوید، آیکون فولدر اول را با انگشتتان نگه دارید تا فولدر نخست نیز به داخل فولدر جدید کشیده شود.

کار تمام است. روند انجام کار به همین سادگی است، اما اگر ایده‌هایی خوب برای کارکردهای این امکان داشته باشید وجود این باگ می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در صورتی که قصد بازگرداندن وضعیت به حالت سابق را داشته باشید کافی است آیکون فولدر دوم را نگه داشته و به بیرون از فولدر اول بکشید. اگر فولدرهای تو در توی بسیاری ساخته‌اید که موجب سردرگمیتان در هوم اسکرین شده است، می‌توانید با مراجعه به بخش Reset موجود در Settings و انتخاب گزینه‌ی Reset Home Screen Layout آیکون تمامی اپلیکیشن‌ها را به خارج از فولدرها بکشانید.

توجه داشته باشید که با عرضه‌شدن هر آپدیت برای آی‌اواس ۸ امکان رفع‌شدن این باگ وجود دارد. اما همانطور که در بندهای فوق اشاره شد بیش از یک سال است که این باگ نیز پا به پای آی‌اواس جلو آمده است.

 گروه خبری: اخبار آموزشی                          تاریخ خبر: 1393/06/31                              تعداد مشاهده: 99

فعالسازی Personal Hotspot درiOS 8

فعالسازی Personal Hotspot درiOS 8

personal hotspot

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازاپل اپس؛ بعد از آپدیت کردن به iOS 8 اولین تغییر بزرگی که احساس می شود ، وجود نداشتن تنظیمات Personal Hotspot می باشد . بعضی از افراد ممکن است فکر کنند که در این نسخه از سیستم عامل ، این قابلیت برداشته شده است ولی اشتباه می کنند. خب در زیر آموزش می دهیم که چگونه دوباره این قابلیت را در صفحه Settings مشاهده کنید .

مراحل آموزش :

۱ – وارد Settings شوید .

۲ – وارد Cellular Data شوید .

۳ – گزینه APN Settings را انتخاب کنید .

۴ – در بخش Personal Hotspot  سه عنوان APN و Username و Password مشاهده می کنید .

۵ – در هر سه عنوان ، نام اپراتور سیمکارت خود را بنویسید .

۶ – به Cellular Data برگردید و کمی صبر کنید

۷ – قابلیت Personal Hotspot اضافه شده است .

 

تصاویر آموزشی : 

image1 image2

 

 گروه خبری: اخبار آموزشی  تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 109

آیا توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای آزاد درآمد کسب می‌کنند؟

آیا توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای آزاد درآمد کسب می‌کنند؟

نرم افزار متن باز

افسانه‌های بسیاری در خصوص نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز وجود دارد که احتمالا معروف‌ترین آن‌ها این است: متن‌باز بودن با سودآور بودن در تضاد است. اما حقیقت این است که توسعه‌دهندگان آزاد و متن‌باز بسیاری از پروژه‌های خود کسب درآمد می‌کنند و این درآمدها گاهی از معادل انحصاری این پروژه‌ها فراتر هم می‌رود.

به گزارش کینگ پی سی به نقل اززومیت؛ همیشه عده‌ای هستند که معتقدند تمام نرم‌افزارها باید ضمن متن‌باز و آزاد بودن، رایگان نیز باشند اما این عده در اقلیت بوده و از نظر حقوقی و بر مبنای لایسنس‌های عمومی نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز، هیچ منعی برای درآمدزا بودن برنامه تشریح نشده است. برخی پروژه‌های آزاد و متن‌باز در حد و اندازه‌ای که قادر باشند به حیات خود ادامه دهند درآمد دارند و عده‌ای از این پروژه‌ها نیز آنچنان برای مسئولان خود سودآور هستند که به سادگی معادل‌های انحصاری و روش کسب درآمد آن‌ها را از گردونه‌ی رقابت خارج می‌کنند.

با در نظر گرفتن این مساله، باید به این موضوع نیز توجه داشت که کسب درآمد و سودآوری از نرم‌افزارها و پروژه‌های متن‌باز/آزاد در نوع خود خاص بوده و نیازمند اندکی تغییر دیدگاه نسبت به شیوه‌های سنتی است. در روزگار گذشته آنچه از نرم‌افزارها شاهدش بودیم، فروش باینری و حق لایسنس بوده که بسته نگاه داشتن نرم‌افزار به شیوه‌ای انحصاری را تا حدودی طبیعی جلوه می‌داد اما امروزه با تغییر شیوه‌های درآمد زایی و یافتن روش‌های مدرن‌تر که در پلتفرم‌های مختلف شاهدش هستیم، بالاخره از آن دوران گذر کرده‌ایم. نکته‌ی اصلی این است که در روش توسعه‌ی آزاد/متن‌باز به جای آنکه به خود نرم‌افزار به چشم یک محصول نگاه شود، به عنوان یک پلتفرم یا کاتالیزور برای هموار ساختن راه جریان‌های درآمدی دیگر روی آن حساب خواهد شد. البته ذکر این مساله ضروری است که در نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز نیز توسعه‌دهنده قادر است به همان شیوه‌ی انحصاری به فروش باینری برنامه بپردازد اما بخاطر در دسترس بودن سورس کد نمی‌توان چندان به اعمال کنترل بر روی آن امید داشت.

ارائه‌ی پشتیبانی و خدمات

تا کنون گسترده‌ترین و معمول‌ترین شیوه‌ی درآمدی، ارائه‌ی نوعی خدمات در کنار محصول آزاد/متن‌باز بوده است. کافی است اندکی به اطراف خود نگاه کنید و پروژه‌های آزاد/متن‌باز را از نظر بگذرانید تا متوجه شوید تقریبا همه‌ی آن‌ها به شیوه‌ای به ارائه‌ی خدمات غیر رایگان بر بستر محصول خود می‌پردازند.

Technical-Support

باینری‌های کامپایل شده. جدای از آنکه شما کد منبع پروژه‌ی خود را بصورت آزاد و احتمالا رایگان منتشر می‌کنید، همیشه مجموعه‌ای از کاربران بالقوه وجود خواهند داشت که خواهان بهره گرفتن از نرم‌افزار شما به شیوه‌ای خاص هستند اما دانش، وقت یا انرژی لازم برای کامپایل آن را ندارند. این کاربران در اغلب مواقع مایل هستند هزینه‌ای را پرداخت کرده و از شما بخواهند به جای آن‌ها عملیات کامپایل را انجام دهید.

سرویس‌های نگهداری. هیچ‌کس مثل شما نرم‌افزارتان را نمی‌شناسد. شما می‌توانید این تجربه و دانش را در قالب سرویس‌ها و خدمات ویژه‌ای به کاربران ارائه کنید و در ازای دریافت مبلغ مشخصی آن‌ها را از رنج و نا امیدی رها کنید. اغلب شرکت‌ها به وقت خود بیش از پول‌شان اهمیت می‌دهند که همین مساله راه کاملا هموار و با ارزشی را خصوصا برای نرم‌افزارهای مبتنی بر سرور به روی شما باز خواهد کرد. نصب و راه‌اندازی در ازای دریافت هزینه یا پشتیبانی مدیریتی از طریق تماس دو مثال اصلی این شیوه هستند. شرکت‌های بزرگی از این طریق و با ارائه‌ی خدمات پشتیبانی شرکتی و خانگی برای محصولات خود به درامدهای نجومی دست یافته‌اند.

آموزش و کارگاه. اگر نرم‌افزار شما به شیوه‌ای تخصصی دارای پیچیدگی‌های بسیار بوده و بخاطر کاربردهای خاص خود نیازمند منحنی یادگیری است، کمپانی‌های بسیاری ترجیح می‌دهند خود شما را برای آموزش دادن مستقیم به کارمندان‌شان استخدام کنند. حتی اگر نرم‌افزار شما به اندازه‌ی کافی محبوب و شناخته شده باشد نیز شما می‌توانید به برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌ها برای آموزش صفر تا صد تکنیک‌های مرتبط با برنامه برگزار کنید.

فروش آیتم‌های آموزشی

برخی از کاربران نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز عادت دارند بصورت خودآموز به کشف مسائل پرداخته و همچون یک گرگ تنها عمل کنند. برخی حتی تمایل دارند کدهای شما را زیر و رو کرده و همه‌چیز را کشف کنند. برای اینگونه کاربران ارائه‌ی آموزش‌های عمومی و کارگاه‌های آموزشی کاملا خارج از حیطه خواهد بود. به جای آن اینگونه کاربرها مواد آموزشی را ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید اینگونه دانش‌نامه‌ها را در ازای دریافت مبلغ در اختیار آن‌ها قرار دهید.

open-source-software-support-2

مستندات. بسیاری از پروژه‌های آزاد/متن‌باز حاوی مستندات رایگان هستند که البته هیچ مساله‌ی اشتباهی در این خصوص وجود ندارد. در هر حال تولید مستندات خوب و مناسب زمان‌بر بوده و در عین حال بسیار با ارزش است؛ در حدی ارزشمند که شاید لایق داشتن برچسب قیمتی مشخصی باشد. کسانی هم که مایل نیستند هزینه‌ی مربوطه را پرداخت کنند، راه باز و جاده دراز... می‌توانند کد منبع را تا صبح زیر و رو کنند.

آموزش و مثال. اگر مستندات غیر رایگان نیز راهکار خوبی برای شما به نظر نمی رسد، همیشه قادر خواهید بود آن را بصورت رایگان منتشر کرده و در عوض برای محتوای آموزشی و مثال‌های قدم به قدم هزینه دریافت کنید. چنین شیوه‌ای اغلب در خصوص چارچوب‌های پیشرفته و پیچیده‌تر کاربرد داشته که موتورهای بازی سازی و اپلیکیشن‌هایی که تا حدودی منحصر بفرد هستند عملی خواهد بود.

افزونه‌های غیررایگان و ایجاد بهبود

وابسته به اینکه چه لایسنسی برای پروژه‌ی آزاد/متن‌باز مورد نظر انتخاب شده باشد، شما قادر خواهید بود یک پلتفرم آزاد/متن‌باز را با پلاگین‌ها و اعمال بهبود در ازای دریافت هزینه ترکیب کنید. ممکن است این روش به نوعی خیانت به فلسفه‌ی آزاد/متن‌باز به نظر برسد اما جالب است بدانید که این شیوه بیش از آنکه تصور کنید عمومیت پیدا کرده است.

open-source-software-support-3

افزونه‌های پولی. برای فهم بهتر این شیوه یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای وب یعنی وردپرس را در نظر بگیرید. این سیستم بصورت کاملا آزاد و رایگان برای همه در دسترس قرار گرفته تا از آن استفاده کرده و به ایجاد تغییر در آن بپردازند. اما در این میان تعداد بی‌شماری از حرفه‌ای‌های وردپرس وجود دارند که از طریق تولید و فروش افزونه‌ها و پوسته‌ها و... برای وردپرس زندگی خود را تامین می‌کنند. شما می‌توانید به همین شیوه پایه‌ی اصلی نرم‌افزار را به صورت رایگان ارائه کرده و برای دریافت ویژگی‌های پیشرفته‌تر بر بستر آن افزونه‌های خود را توسعه داده و به فروش برسانید.

مثال دیگر در این شیوه، موتور بازی‌سازی یونیتی است که بازی‌های معروف ساخته شده توسط آن را در تمامی پلتفرم‌ها شاهد هستیم. این موتور بازی‌سازی محبوب در دو نسخه‌ی رایگان و پولی ارائه می‌شود و در کنار آن مرکز Unity Asset Store نیز بعنوان فروشگاه مرکزی که کاربران و توسعه‌دهندگان می‌توانند بر بستر آن به تولید و خرید و فروش افزونه‌ها بپردازند قرار دارد. یونیتی در این میان از هر فروش درصدی را بعنوان کارمزد دریافت می‌کند که درآمد چشمگیری برای توسعه‌دهندگان آن فراهم آورده است.

نسخه‌ی سازمانی. ارائه‌ی نرم‌افزار در دو نسخه‌ی رایگان و پولی مبحث تازه‌ای نیست و کاملا در نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز نیز مجاز و منطقی بوده و هست. در اغلب مواقع نسخه‌ی رایگان برنامه بصورت متن‌باز ارائه شده و نسخه‌ی پولی آن همچنان انحصاری باقی می‌ماند اما الزامی بر این مساله وجود نداشته و موارد بسیاری نیز وجود دارد که با اعمال شیوه‌های مختلف، هر دو نسخه حالت آزاد/متن‌باز داشته و بدلیل ساز و کار سازمان‌ها، موظف به مراجعه به تولیدکننده و پرداخت هزینه هستند.

کمپانی JetBrains که در توسعه‌ی محیط‌های توسعه‌ی برنامه‌نویسی (IDE) سرشار از ویژگی‌های متعدد تخصص دارد از همین رویکرد بهره می‌برد. برای نمونه این شرکت نرم‌افزار  PyCharm خود را بصورت رایگان و آزاد/متن‌باز تحت عنوان نسخه‌ی Community ارائه می‌کند و در کنار آن نسخه‌ی Enterprise را نیز بصورت پولی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتر برای مصارف تجاری قرار می‌دهد.

حامیان مالی شرکتی

این روش در مواردی کاربرد دارد که یک شرکت از پروژه‌ی شما خوشش آمده و حاضر می‌شوند پروژه‌ی شما را بصورت بلند مدت تامین مالی کنند تا شما همچنان به کار توسعه‌ی خود ادامه دهید. نمونه‌های این مورد در دنیای آزاد/متن‌باز بسیار زیاد است و در خصوص نرم‌افزارهای زیرساختی کاملا صدق می‌کند؛ جایی که شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، اینتل، IBM و... تلاش می‌کنند توسعه‌دهندگان برنامه‌های زیرساختی کوچک و بزرگ از OpenSSL گرفته تا کرنل لینوکس را از نظر مالی تامین کنند. بر مبنای شرایط، ممکن است این تامین مالی به شیوه‌ای قراردادی بوده و یا به سادگی از طریق دونیت یا پرداخت داوطلبانه‌ی مبلغی پول صورت گیرد.

شیوه‌ی دیگر تامین هزینه به روش حمایت مالی، از طریق تامین مالی گروهی یا عمومی است که با نام crowdfunding شناخته می‌شود. احتمالا برای تامین مالی پروژه‌ی متن‌باز خود در وب‌سایت‌هایی نظیر Kickstarter چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرید اما نمونه‌هایی نیز وجود دارند که بصورت خاص بر روی اجرای اینگونه شرایط متمرکز شده‌اند که از آن جمله می‌توان به FreedomSponsors و BountySource اشاره کرد.

شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل نیز وجود دارند که بسیاری از سرویس‌های خود را بصورت متن‌باز و گاهی آزاد ارائه کرده و سپس بر بستر پلتفرم ایجاد شده از آن یا با استفاده از سیستم داده‌ای بدست آمده به کسب درآمد می‌پردازند. برخی نیز همچون ردهت با ارائه‌ی یک نسخه‌ی کامل از نرم‌افزار خود بصورت کاملا آزاد (فدورا) محصول تجاری خود را که هیچ مورد غیرآزاد یا اضافه بر سازمانی نداشته (ردهت) با پکیج‌های پشتیبانی و ارائه‌ی خدمات اختصاصی به فروش می‌رسانند.

تعداد بسیاری تولیدکننده و توسعه‌دهنده‌ی کوچک نیز وجود دارند که از سیستم پرداخت درون برنامه برای کسب درآمد استفاده کرده و اکنون به استارت‌آپ‌های موفق و بزرگی با استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های متن‌باز/آزاد خود بدل شده‌اند. شاید این شیوه یکی از محبوب‌ترین و منطقی‌ترین روش‌هایی باشد که امروزه کارایی آن به خوبی اثبات شده و روش فروش باینری یا فروش مستقیم برنامه را به حاشیه رانده است.

آنچه ذکر آن رفت تنها روش‌های کسب درآمد از پروژه‌های آزاد/متن‌باز نبود اما هر یک از آن‌ها بارها و بارها در پروژه‌های مختلف با موفقیت ظاهر شده‌اند. قابل پذیرش است که کسب درآمد بر بستر متن‌باز/آزاد تا حدودی پیچیده‌تر از شیوه‌ی انحصاری است اما مسلما به هیچ‌وجه ناممکن نیست. همینطور آنچه مورد بررسی قرار گرفت تنها یکی از افسانه‌های مربوط به نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز است که به دلیل شناخته شدن کمتر این شیوه‌ی توسعه در ذهن افراد تثبیت شده‌اند. موارد بسیار دیگری نیز در این خصوص وجود دارد که پرداختن به آن‌ها از حوصله‌ی مقاله خارج بوده و مطالب جداگانه‌ای می‌طلبد.

 گروه خبری: اخبار نرم افزار  تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 75

نیازی نیست برای استفاده از جیمیل، حساب گوگل پلاس بسازید

نیازی نیست برای استفاده از جیمیل، حساب گوگل پلاس بسازید

دیگر مجبور نیستید برای استفاده از جیمیل و سایر سرویس‌های گوگل، حساب گوگل پلاس بسازید

مدتی بود که کاربران جدید برای ساخت جیمیل و ثبت نام در سرویس‌های مختلف گوگل، باید حتما در ابتدا حساب کاربری در شبکه اجتماعی گوگل پلاس می‌داشتند، اما طبق گزارشی جدید گوگل دیگر کاربران را مجبور به انجام این کار نمی‌کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.

به گزارش کینگ پی سی به نقل اززومیت؛ حال اگر بخواهید یک حساب جدید جیمیل بسازید یا اینکه از سرویس‌های دیگر گوگل استفاده کنید گزینه‌ای با عنوان "No thanks" ظاهر می‌شود تا بتوانید بین ساختن یا نساختن حساب گوگل پلاس اختیار داشته باشید.

mandatory-google-integration.0

این اقدام گوگل صادر کننده سیگنال جدیدی از این شرکت است؛ غول جستجوی اینترنت دیگر در پی عضو کردن اجباری اشخاص در شبکه اجتماعی خود نیست.در ماه جولای گوگل تصمیم گرفت اجبار کاربران گوگل پلاس برای استفاده از نام واقعی را بردارد و آن‌ها بتوانند با نام‌های مختلف در این شبکه اجتماعی عضو شوند. در ماه آوریل گزارش شد که گوگل دیگر نمی‌خواهد برای ثبت نام در سرویس‌های مختلف از دکمه +Google استفاده کند و به جای آن مستقیم از دکمه Google استفاده خواهد شد. در تازه‌ترین گزارش نیز بلومبرگ می‌گفت گوگل می‌خواهد ویژگی بسیار خوب گوگل پلاس یعنی Google+ Photos را به عنوان یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس مستقل در اختیار کاربران قرار دهد.

گوگل هیچگونه بیانیه‌ی رسمی درباره وضعیت آینده گوگل پلاس منتشر نکرده است اما کاملا مشخص است که این کمپانی دیگر شوق زیادی برای این شبکه اجتماعی ندارد. در ماه آپریل نیز رئیس بخش گوگل پلاس اخراج شد و از آن موقع این شبکه تغییر چندانی نداشته و از این به بعد گوگل پلاس به احتمال زیاد تعداد کاربران جدید ثبت نامی کمتری خواهد داشت.


 گروه خبری: اخبار نرم افزار  تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 75

معرفی چند سرویس مفید گوگل

معرفی چند سرویس مفید گوگل

وقتی صحبت از سرویس‌های گوگل می‌شود، اولین نکته‌ای که توجه‌مان را مورد این ابزارها جلب می‌کند، تنوع و گوناگونی آنهاست.

 برای نمونه کافی است از خود گوگل بخواهید تا چندتا از جدیدترین ابزارها و سرویس‌هایش را به شما معرفی کند تا در کسری از ثانیه، شما را با فهرست بلندبالایی روبرو کند. تازه در میان نام‌های آشنایش، چشمتان به تازه‌واردهایی روشن می‌شود که برای کاربران عادی ناآشنا هستند.

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازبرسام؛ این فهرست، بیش از صد مورد از ابزارهای معمولی و حرفه‌ای و خیلی حرفه‌ای گوگل را شامل می‌شود که البته برخی از آنها آزمایشی و کوتاه‌مدت هستند و گوگلی‌ها فقط برای چند وقت آنها را روی کار می‌آورند تا با برآورده شدن انتظار کاربرانشان، پروژه‌های بعدی‌شان را کلید بزنند.

سرویس‌هایی مثل Google Sets و Google Subscribed Links و تعدادی دیگر از این دست، جزو آنهایی بودند که پله ترقی بعدی‌ها شدند.

در اینجا، قرار است سرویس‌های حرفه‌ای‌تر و گاه مهجور اما مفید گوگل را معرفی کنیم که به راحتی می‌توانید از آنها در فعالیت‌های روزانه و کاری‌تان استفاده کنید.

راحت‌تر تگ بزن


Google Tag Manager


http://google.com/tagmanager

این سرویس، یکی از همان ابزارهایی است که به درد کاربرانی می‌خورد که احتیاج دارند از ابزارهای حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر گوگل استفاده کنند. Google Tag Manager بیشتر به کار کسانی می‌آید که قصد دارند در وب سایت‌های خود از تگ‌های گوناگونی استفاده کنند که قابلیت تغییر و جابجایی داشته و بتواند تا حدی اهداف بازاریابی مدیریت وب سایت را نیز برآورده کند.

در طراحی وب سایت‌ها، قالب‌هایی از تگ‌های HTML طراحی می‌شود که با کمک این سیستم می‌توان کدهای مورد نیاز برای اضافه کردن سرویس‌های گوناگون و همچنین نرم‌افزارهای تبلیغاتی را در سایت‌ها مدیریت کرد. از مزیت‌های دیگر این سیستم این است که شما می‌توانید تگ‌های مورد نظرتان را تنها با چند کلیک به قلب سایتتان اضافه کنید.

نکته: سرویس مدیریت تگ گوگل


این سرویس باعث می‌شود دردسر اضافه کردن کدهای جداگانه در قالب اصلی را نداشته باشید و نه تنها این سیستم سرعت به‌روز رسانی شما را افزایش داده، بلکه کار شما را به عنوان یک بازاریاب اهل فن آسان کرده است.

گوگلی برای طراحان


Google SketchUp


sketchup.google.com

یکی دیگر از سرویس‌های تخصصی گوگل که توجه گرافیست‌ها را به خود جلب کرده، گوگل اسکچ‌آپ است که نه تنها کار با آن بسیار ساده است بلکه برای اهل فن هم بسیار مفید خواهد بود. شما به عنوان یک هنرمند می‌توانید با این سرویس، هر طرحی که مد نظرتان است را به شکل سه بعدی رسم کنید.

یکی از مهمترین نکات در طراحی اسکچ‌آپ این است که قابلیت‌های استفاده را فدای کارآیی بیشتر نکرده و هر دو را با یک میزان و تا حد مقبولی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همه‌چیز ساده و در عین حال مطابق با استانداردها طراحی شده است. شما فقط کافی است خطوط مورد نظرتان را رسم کرده و آنها را روی سطح کارتان به جلو یا عقب هدایت کنید و به همین سادگی طرحی سه بعدی داشته باشید!

در حقیقت اسکچ‌آپ دقیقا همان جایی است که می‌توانید ظرف چند ساعت در آن، دنیای تازه‌ای خلق کنید.

مریخ‌نوردی کنید


Google Mars


http:www.google.com/mars

احتمالاً شما با سرویس محبوب و معروف Google Earth آشنا هستید اما آیا می‌دانستید گوگل دور و بر مریخ هم می‌پلکد؟ اگر به نجوم علاقه دارید و با چگونگی بررسی تصاویر ماهواره‌ای، هرچند ابتدایی، آشنا هستید؛ به این سرویس سر بزنید.

گوگل مدعی است که در این سیستم، دقیق‌ترین نقشه از مریخ را در اختیار کاربران قرار داده و شما از گشت و گذار در آن، اگر لذتی که از دیدن مناظر می‌برید بیشتر از طراحان نقشه نباشد، کمتر از آنها هم نخواهد بود، ضمن اینکه رنگ‌هایی که در این نقشه در نظر گرفته شده، به همراه راهنما، شما را با بخش‌های مختلف سطح این سیاره آشنا کرده و مریخ را از یک سیاره یک رنگ و پر از چاله، به سرزمین واقعی اما عجیب تبدیل می‌کند.

نکته: نقشه‌ای که در حال حاضر روی این سرویس قرار گرفته اولین بار در سال ۱۸۹۵ توسط پرسیوال لَوِل و طی مشقات و مطالعات فراوان پیرامون سیاره قرمز و در نهایت با کمک تلسکوپش رسم شد. حالا این امکان توسط تیم گوگل و محققان ناسا واقع در دانشگاه آریزونا برای شما فراهم شده تا روی مریخ قدم بزنید و نقشه را با جزئیات بیشتری بررسی کنید.

پیدا کردن گمشده‌ها


Google PersonFinder


http://google.org/personfinder

این سرویس رایگان را که احتمالا تا به حال اسمش را هم نشنیده‌اید پس از حادثه زمین‌لرزه سال ۲۰۱۰ هائیتی توسط گروهی از مهندسان گوگل راه افتاد. هدف این سیستم پیدا کردن دوستان و خانواده به خصوص در شرایط خاصی مثل وقوع حوادث طبیعی از قبیل توفان، زلزله و حوادث غیرطبیعی مثل حملات تروریستی است.

این سرویس در حقیقت بخشی از سرویس بزرگتر گوگل تحت عنوان بازوی پاسخ به بحران (Crisis Responsearm) است که آن را هم می‌توانید در آدرس google.org/crisiresponse پیدا کنید. سرویس اصلی البته به جز پیدا کردن آشنایان؛ در یافتن پناهگاه‌ها، شرایط مسیر و … نیز راهنمایی‌هایی را ارائه می‌کند.

اطلاعات داخل سایت به محض وقوع هر حادثه در سراسر دنیا به سرعت براساس داده‌های جمع‌آوری شده از سطح اینترنت و مراجع مختلف به‌روز می‌شود. سرعت این به‌روز رسانی که از زمان شروع به کار آن حدود سه روز بود، به کمتر از یک تا سه ساعت پس از حادثه رسیده است.

گوگل یادآوری می‌کند


Google Keep


Keep در واقع یک پوشه جمع و جور اما جادار است که به گوگل درایو متصل شده و می‌تواند به وسیله آن، تصاویر، صداهای ضبط شده و چک‌لیست‌ها و در کل تمامی محتواهای دیجیتالی را بی‌معطلی ذخیره کرد.

یکی دیگر از خاصیت‌های Keep این است که شما هر زمان که به موارد بالا احتیاج داشتید، می‌توانید با استفاده از هر دستگاهی که به نحوی به سیستم وب دسترسی داشته باشد، کارتان را راه بیندازید. شما با استفاده از Keep، می‌توانید نت‌هایی را که روی دسک‌تاپ خود قرار داده‌اید و می‌دانید که روی تلفن همراه اندروی‌تان هم به آنها نیاز پیدا خواهید کرد، ذخیره کنید. این نت‌ها می‌توانند شامل فهرست خریدها، شماره تلفن‌ها، آدرس‌ها و مسائلی مانند کارهایی که باید انجام دهید و مواردی که باید روزانه آنها را چک کنید، باشد.

نکته: Google Keep سریع بوده و با هیچ‌کدام از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه قابل مقایسه نیست، چراکه با وجود فایل‌های صوتی و تصویری و نوشتاری که برای شما نگهداری و دسته‌بندی می‌کند؛ سهولت استفاده شگفت‌انگیزی نیز دارد.

پرسش و پاسخ مدرن


Google Moderator


http://www.google.com/moderator


اگر اهل پرسش و پاسخ و تبادل نظر هستید، این سرویس می‌تواند خواسته شما را برآورده کرده و فضایی را در اختیارتان قرار دهد تا در آن، سوالات، پیشنهادات، ایده‌های ترکیبی و در نهایت پاسخ‌های متفاوت و مفیدی را در این راستا دریافت کنید. هر پرسش و مسأله‌ای، موضوع خاص خود را دارد و شما با طرح هر مسأله، به فهرست خود، فهرست جدیدی را اضافه می‌کنید و به این طریق، نه تنها آرشیو مفیدی از پرسش و پاسخ‌ها را در اختیار خواهید داشت، بلکه راه را برای کسانی که در پی پاسخی برای مسائل مشابه شما می‌گردند، هموار می‌کنید.

نکته: این سرویس نه تنها تعامل و ارتباط بین افراد را در فضایی آکادمیک رقم می‌زند، بلکه کاربر را با عقاید و نظرات و فرهنگ‌های متفاوت آشنا می‌کند. وقتی یک سوال واحد پاسخ‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد، به همان میزان شما را با ذهنیت‌های متفاوت آشنا خواهد کرد.

 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات                         تاریخ خبر: 1393/06/31                        تعداد مشاهده: 126