learning pc & mobile
learning pc & mobile

learning pc & mobile

FIFA در برابر PES

FIFA در برابر PES

امسال FIFA 15 بخریم یا PES 2015؟ در واقع مسئله‌ی اصلی این است!


how-to-solve-the-real-soccer-problem

مقدمه نوشتن برای مقاله‌های فوتبالی گیم، مخصوصا وقتی قرار بر مقایسه‌ی دو رقیب دیرینه باشد، خود به خود وارد کلیشه‌ی “بله ما خودمان سال‌ها PES بازی می‌کردیم و تا همین چند سال پیش فیفا اصلا عددی نبود ولی الان پیشرفت کرده و یکه‌تاز میدان است” می‌شود. این اتفاق به دلیل این‌که چند بار تکرار شده به یک حقیقت ضمنی ناخودآگاه تبدیل شده است و خواننده با این تصور به سراغ مقاله می‌رود که نویسنده قصد دارد برتری‌های فیفا را به ما نشان بدهد. به همین ترتیب، خریدار بازی‌های رایانه‌ای میل بیشتری به فیفا پیدا می‌کند و از طرف دیگر، طرفداران دو آتشه‌ی PES (که از این به بعد در این متن به خاطر سادگی و روانی بیشتر آن را “پرو” می‌نامیم) حتا قبل از این‌که به مقایسه‌ی دو بازی بپردازند و حتا یک مطلب را تا آخر بخوانند، در مقابل آن جبهه می‌گیرند. این تبدیل شده است به یک روتین معین و ثابت که هر سال از یک ماه قبل از عرضه‌ی بازی‌ها تا یک ماه بعد از آن اپیدمی می‌شود و بعد کم کم افول می‌کند.

fifa-vs-pes-2015-gamenet (1)

این اتفاقات در حاشیه‌ی میدان نبرد این دو بازی بزرگ و پرطرفدار می‌افتد. بزرگ از این نظر که هر دو از عناوین شاخص (به معنای واقعی کلمه) ناشرین خود به شمار می‌روند و گردش مالی خوبی را برای صاحبانشان رقم می‌زنند. پس چه اتفاقی در میدان نبرد می‌افتد؟ هر دو بازی پیش از عرضه قدم‌هایی برای بهتر شدن بر می‌دارند. بُعد اقتصادی قصه‌ی تقابل این دو عنوان این‌قدر گسترده و تاثیر گذار است که شرکتی مثل الکترونیک آرتز، با این‌که هر سال حداقل از نظر فروش نسبت به رقیب خود برتری اثبات شده و غیرقابل انکاری دارد، اما دست روی دست نمی‌گذارد و تغییر و پیشرفت را سرلوحه قرار می‌دهد. به این علت که متوجه است هر لغزش جزئی می‌تواند مانعی برای پیروزی باشد. وقتی هر دو شرکت بازیسازی هر سال با سرمایه‌گزاری مالی و انسانی زیاد بر روی این دو عنوان، ساخته‌ی جدیدی عرضه می‌کنند با این هدف که نسبت به رقیب برتری داشته باشند و پیروز میدان شوند، یعنی یک رقابت پویا شکل گرفته که همواره به سود “بازی کننده” است.

از کلیشه‌ی “کونامی هر سال وعده‌های زیادی می‌دهد اما عمل نمی‌کند” که بگذریم، و به پیشرفت‌هایی که هر دو بازی در طول این چند سال، و به خصوص به قبل‌تر از 2010 که سلطه‌ی فیفا مسلم‌تر شد برگردیم، متوجه می‌شویم که این انتشار هر ساله، این وعده‌ها، تغییرات، خطاها، موفقیت‌ها و هر چیزی که در راستای این رقابت بوده است، در نهایت به نفع گیمرها تمام شده است. اما! اما یک قشر ناراضی هم این‌جا وجود دارد که همان “طرفداران وفادار” بازی هستند. چه کسانی که از ابتدا فیفا باز بوده‌اند و چه کسانی که از اول با بازی‌های فوتبال کونامی همراه می‌شدند، و در طول سال‌ها بازی مقصد خود را تغییر نداده‌اند، در گوشه‌ی دیگر این کارزار بزرگ قرار گرفته‌اند و متحمل ضربات پی در پی می‌شوند!

fifa-vs-pes-2015-gamenet (6)

از همه‌ی این‌ها که فاصله بگیریم، به عدد 2015 می‌رسیم که معنای آن برای دو عنوان فوتبال گیم در یک جمله می‌شود این: “تکمیل ساختار نیمه شکل‌گرفته‌ی دو بازی رقیب با امکانات جدید و استفاده‌ی حداکثری از پتانسیل‌ها” در بازی سازی. که مثلا به عنوان یکی از تعابیر این جمله می‌توان نوشت: “وعده‌های قبلی عملی می‌شوند” و یا “با اوج فیفا طرف هستیم.” که ما را بیشتر کنجکاو می‌کنند تا در مورد این دو بازی بدانیم.

چه چیزهایی باید بدانیم؟

آن‌چه که سازندگان دو بازی در تبلیغات بیشتر روی آن‌ها تاکید داشته‌اند را می‌توان به عنوان نماد اصلی هر بازی در نظر گرفت. در مورد پرو، کونامی تاکید زیادی بر مسئله‌ی “کنترل توپ” داشته است و بیشتر بهبودها و پیشرفت‌های بازی با تغییراتی در سیستم کنترل توپ، محقق شده است و در مجموع رابطه‌ی بازیکنان با توپ در این بازی از اساس عوض شده است. این تغییرات بر روی شوت‌زنی، پاس‌کاری، کنترل و هدایت توپ، دریبل زنی و عکس‌العمل‌های دفاعی در بازی تاثیر داشته است. یعنی تقریبا همه چیز. پس اگر می‌گوییم بازی چنین تغییرات اساسی در تقریبا همه چیز به خود دیده است، یعنی بازی عوض شده؟ خیر. اما به میزان قابل توجهی تغییر کرده است. چه اتفاقی افتاده؟ بر خلاف این چند سال که پرو مدام در حال نزدیک کردن خود به فیفا به نحوی از انحاء بوده، این بار تصمیم گرفته که با استفاده از امکانات و متخصصینی که در اختیار دارد و البته تجربه‌ی بالای افراد تیم خود،‌ بازی را این بار نه به فیفاهای مدرن، که به فوتبال مدرن نزدیک کند و در این راه سبک و سیاق خودش را هم کاملا حفظ کند.

به خاطر دارم که چند سال پیش از سید طه رسولی (سردبیر دوهفته‌نامه‌ی دنیای بازی) سوال شد که طرفدار کدام‌یک از این دو بازی است و او با اشاره به این نکته که موقع بازی کردن می‌خواهیم از واقعیت فاصله بگیریم و لذت ببریم،‌ پرو را به عنوان بازی مورد علاقه‌ی خود انتخاب کرد و حتا گفت که در دور تند بازی می‌کند آن هم با زاویه دوربین چشم پرنده (از بالا به پایین). این به نظر من یعنی نهایت فاصله‌ای که می‌شود با یک بازی شبیه‌ساز فوتبال از فوتبال گرفت! همین مفهوم “شبیه‌ساز فوتبال” در طی چند سال گذشته، به حدی پرطرفدار شده است که همه‌ی حالت‌های غیرعادی بازی‌های فوتبال کنار گذاشته شده‌اند و هر دو شرکت، در زمین بازی نمودی از واقعیت فوتبال ارائه می‌دهند که به گفته‌ی خودشان “فوتبال حقیقی” نام دارد. ظاهرا قرار است امسال، این مفهوم در حد اعلای خود به نمایش گذاشته شود. [شخصا دلم میخواهد کونامی همان ژاپنی‌وار فوتبال‌های سرگرم‌کننده بسازد و بیخیال شبیه‌ساز شود!]

fifa-vs-pes-2015-gamenet (4)

پرو امسال علاوه بر این‌که در گیم‌پلی خود تغییراتی ایجاد کرده است، ادعا می‌کند که تصویری که بازی از فوتبال به شما ارائه می‌دهد هم تصویری بسیار نزدیک به واقعیت است. یعنی علاوه بر این‌که شما هنگام بازی کردن، حس می‌کنید که همه چیز تحت کنترل شما است و دیگر اتفاقات غیرعادی و خلق‌الساعه‌های معروف پرو را نخواهید دید (ان‌شاءالله!) هنگام بازی‌ کردن، فکر می‌کنید که به تماشای یک بازی واقعی نشسته‌اید. استفاده از موتور بازی‌سازی فاکس‌انجین که عملا یک انجین با خروجی فانتزی/رئالیسم به ما ارائه می‌دهد، کونامی را برای چنین ادعای بزرگی جسور کرده است. در کنار این مسئله، جزئیات کنش‌ها و واکنش‌های بازیکنان در بازی، فیزیک و همه‌ی جوانب مرتبط با حرکت‌ها پیشرفت کرده‌اند و بعید نیست که آن‌چه کونامی وعده داده تحقق یابد. این را نیز اضافه کنید که در این بازی بیش از 1000 چهره‌ی بازیکن شبیه‌سازی شده و روی این مسئله خیلی تاکید شده است.جزئیات بیشتر در مورد تغییرات بازی را از این‌جا بخوانید.

در مقابل، فیفا 15 که به تغییرات کمتری احتیاج داشته است و حداقل، قرار نیست به این زودی‌ها تحول عظیمی در آن رخ بدهد، با تکیه بر موتورپایه‌ی جدید ساخت خود، آن‌چنان پیشرفت کرده است که گویی اتفاقا متحول شده است! (اگر توانستید جمله‌ی قبلی مرا با یک بار خواندن کاملا هضم کنید، دیگر نیازی به خواندن ادامه‌ی مقاله‌ی گیم‌نت نیست، بروید بنشینید بازی کنید.)

fifa-vs-pes-2015-gamenet (5)

فیفا 15 بدون این‌که سودای تحول داشته باشد، ادعای بزرگ تغییرات بنیادین و بهبودهای اساسی بکند و یا حتا نیازی به جلب توجه مخاطبین با وعده‌ی تغییرات مثبت داشته باشد، در همین راستا قدم برداشته است. فیفا 15 از ابتدای شکل‌گیری خود به یک ابزار تبلیغاتی محبوب برای کنسول نسل جدید مایکروسافت تبدیل شده و هنوز هم این راه را ادامه می‌دهد. چیزی که ما را نگران می‌کند، نوپا بودن تغییرات در فیفا 15 است. مخصوصا این‌که در مورد انجین بازی‌سازی، نسخه‌های نسل بعد و پی‌سی فیفا که با انجین “IGNITE” ساخته می‌شوند، کاملا نو رس هستند. یعنی علی‌رغم این‌که فیفا 14 هم با این موتور برای کنسول‌های نسل هشتم ساخته شده است، اما تجربه‌ی شکل‌گیری از ابتدا با این موتور را ندارد و صرفا می‌شود خیلی با ارفاق آن را یک بازسازی معرفی کرد. بر خلاف پرو که در نسخه‌ی قبل خود، از پایه و برای همه‌ی پلتفرم‌های مقصد با موتور فاکس انجین ساخته شد.

fifa-vs-pes-2015-gamenet (2)

تغییرات فیفا بر همین اساس بیشتر متمرکز بر رفتار بازیکنان در زمین صورت گرفته است. بله، ما شاهد بهتر شدن کنترل و هدایت توپ، سیستم پاس‌کاری، دفاع، حمله و چیزهای دیگر هم هستیم، اما آن‌چه قرار است اتفاق بزرگ فیفا در امسال باشد، اضافه شدن “هوش انسانی” به مدد موتورپایه‌ی جدید است. امکانی که در راستای محقق شدن “فوتبال حقیقی” در رفتار بازیکنان حاضر در زمین تغییر ایجاد کرده است. بدین ترتیب، بازیکنان “مثل ورزشکاران واقعی” فکر می‌کنند و توانایی تصمیم‌گیری در لحظه، قضاوت بر اساس شرایط و عکس‌العمل سریع را دارند. برای مثال، هوش مصنوعی جدید کاری می‌کند که بازیکنان تیم بازنده در لحظات پایانی، یک نوع رفتار اضطراری از خود نشان دهند و بیشتر به سمت دروازه حریف بروند. [البته این مورد در تمام بازی‌های ورزشی الکترونیک آرتز که با این موتور ساخته می‌شوند دیده خواهد شد و چیزی نیست که مختص فیفا باشد]. بیشتر از هر چیز در فیفا باید منتظر بهبودهای هوش مصنوعی و رفتارهای بازیکنان در شرایط مختلف باشیم. الکترونیک آرتز در تبلیغات خود برای این بازی، به خصوص بر روی عکس العمل‌های دروازه‌بانان تاکید فراوانی داشته است.

در کنار رفتار بازیکنان، گرافیک بازی هم بر اساس همین انجین تغییر کرده است. چارچوب تعریف شده به اسم “True Player Motion” در بازی باعث می‌شود که بازیکنان، اندام‌های آنان و حتی لباس ورزشی‌شان بر اساس شرایط فیزیکی حرکت کنند. همان‌طور که “Living Worlds” باعث می‌شود تک تک تماشاگران حاضر در استادیوم رفتار منحصر به فرد خود را داشته باشند. جزئیات انیمیشن‌های بازی هم قرار است “ده برابر” شود.

fifa-vs-pes-2015-gamenet (7)

فیفا در کنار این تغییرات خود، که در زمین لمس می‌شوند، در بخش‌های مختلف هم تغییراتی داشته است. مثلا یک امکان جدید به بخش Ultimate Team بازی اضافه شده است که به شما این امکان را می‌دهد که در قرارداد بازیکنانی که قرض می‌دهید تعیین کنید در هر بازی برای چند دقیقه بازی کنند! در مقابل پرو هم تغییرات زیادی در بخش مستر لیگ خود به وجود آورده است و همچنان دو بازی پا به پای هم پیش می‌روند. به هر حال این چنین تغییراتی تعیین کننده‌ی پیروز میدان نخواهد بود و تاثیر چندانی در اقبال بازی ندارد.

برگ برنده‌ی آخری که شاید مسئله‌ی “فوتبال حقیقی” را در بازی‌ها شکل می‌دهد، لایسنس کردن لیگ‌ها و تیم‌های بزرگ است. فیفا امسال هم از رقیب خود برتر است و پرو از کل تیم‌های لیگ انگلستان، فقط منچستر یونایتد را به طور دقیق و کاملا رسمی در اختیار دارد! البته لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ اروپا و لیبرتادورس همچنان در اختیار پرو هستند. برای اطلاع دقیق و کامل از لیگ‌ها و تیم‌هایی که در هر یک از دو بازی رسما حضور دارند می‌توانید به صفحات ویکی‌پدیای آن‌ها مراجعه کنید!

fifa-vs-pes-2015-gamenet (8)

کِی منتظر بازی‌ها باشیم؟

چون احتمالا تاریخ عرضه‌ی دو بازی سوال بسیاری از خوانندگان خواهد بود، همین‌جا اشاره‌ای دقیق به جزئیات انتشار هر دو بازی داشته باشیم بد نیست.

اول این‌که بازی فیفا 15 در نسخه‌‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان دارای یک موتور پایه بوده و کیفیت تقریبا یکسانی خواهد داشت. پس خیال پی‌سی بازهایی که نگران گرافیک و تغییرات بازی به واسطه‌ی انجین جدید بودند، راحت باشد. و نسخه‌ی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 این بازی هم مثل سال‌های گذشته با ایمپکت انجین ساخته می‌شود. همه‌ی نسخه‌های فیفا برای پلتفرم‌های مختلف شامل ویندوز، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ویتا، نینتندو 3DS، نینتندو وی و اندروید در تاریخ 23 سپتامبر یعنی 1 مهر عرضه می‌شود. (بازی ابتدا در امریکای شمالی، سپس در اروپا و در نهایت در بریتانیا عرضه می‌شود). Ultimate Team هم به طور جداگانه برای iOS عرضه می‌شود. گیمرهای داخل می‌توانند از سه شنبه 1 مهر منتظر این بازی باشند.

اما پرو 2015، که امسال می‌خواهد فقط برای کنسول‌ها و پی‌سی عرضه شود، اندکی دیرتر به بازار خواهد آمد. دموی قابل بازی PES 2015 همزمان با عرضه‌ی فیفا 15 به بازار منتشر می‌شود. یعنی شما می‌توانید 1 مهر منتظر دموی قابل بازی پرو باشید. (البته دموی این بازی چند روز پیش در آسیا منتشر شد و می‌توانید آن را دانلود کنید.) اما خود بازی، 13 نوامبر، یعنی 22 آبان در سراسر دنیا منتشر می‌شود و برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار می‌گیرد. همه‌ی نسخه‌های این بازی، با فاکس انجین ساخته می‌شوند و تفاوتی بین آن‌ها نخواهد بود. البته قطعا کیفیت گرافیکی بازی در کنسول‌های جدیدتر، بهتر است. کونامی امسال زحمت پورت بازی برای کنسول‌های دستی و موبایل را هم به خودش نداده و یا حداقل تا الان حرفی در این باره نزده است. دوران انتشار بازی برای پلی‌استیشن 2 هم که رسما به سر آمده.

در آخر در چند جمله‌ی کوتاه مطلب را جمع‌بندی می‌کنم. ابتدا این‌که یادمان باشد پرو 2015 امسال توانست بر خلاف سال‌های گذشته، در نمایشگاه گیمزکام به عنوان بهترین بازی ورزشی شناخته شود. این در حالی بود که فیفا و رقبای غیرفوتبالی که معمولا زورشان هم بیشتر بود، در صحنه حاضر بودند. بعد این‌که فراموش نکنیم که انگیزه‌ی پرو برای بهتر شدن، خیلی قوی‌تر از انگیزه‌ی فیفا برای بهتر ماندن است. و در نهایت این‌که رسیدن هر دو عنوان به کیفیت مطلوب و قابل بازی خیلی به نفع گیمرها تمام می‌شود. به قولی، تا وقتی می‌شود از دو چیز لذت برد، چرا خودمان را به فقط یکی از آن‌ها محدود کنیم؟

 گروه خبری: اخبار بازی  تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 254

‫تجربه مربی گری با بازی “کلاب فوتبال من”‬

‫تجربه مربی گری با بازی “کلاب فوتبال من”‬

بازی”کلاب فوتبال من” سال۱۳۹۲ در شرکت پیام‌ پیک صدرا (پارس پیک) ساخته شده و متقاضی شرکت در چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران است.

‫تجربه مربی گری با بازی “کلاب فوتبال من”‬

بازی

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، این بازی در سبک استراتژی و مدیریتی( strategy CMS) ساخته شده است .
“محمدرضا کاغذگریان” مدیر پروژه،” آرش رنجبران” مدیر هنری، “محمدرضا هنرخواه” مدیر فنی و “ساسان بهزادی”، ” کاغذگریان” و”هنرخواه” نویسنده بازی نامه ،کلاب فوتبال من هستند.

این بازی در قالب پلتفرم  PC به دبیرخانه جشنواره بازی‌های رایانه ای تهران ارایه شده است.
شما در بازی رایانه ای کلاب فوتبال من می توانید با ساخت تیم خود، مدیریت صحیح، شرکت ها و لیگ ها، کسب درآمد و صعود لیگ های بالاتر خودتان را مطرح کنید و استعداد مربیگری خود را محک بزنید، در نسخه جدید با بهره گیری از شبیه سازی طبیعی تر و بکار بردن تنوع بیشتر در المان های بازی مربی بیشتر به رقابت گرفته می شود.

این بازی در سومین جشنواره وب ایران در سال ۸۸ تهران حضور داشته و موفق به دریافت جایزه بهترین بازی آنلاین شده است .
چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه ای تهران به منظور ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، شناخت و حمایت از استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی سازی و تقویت تولید ملی، ایجاد فضای رقابت علمی، فنی، فرهنگی و هنری میان جوانان فعال در عرصه بازی های رایانه ای، مهرماه سال‌جاری برگزار می شود.

 گروه خبری: اخبار بازی  تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 69

اشتباهات رایج در مورد امنیت اینترنت

اشتباهات رایج در مورد امنیت اینترنت

در این مطلب پنج باور نادرست رایج درباره امنیت در دنیای وب توسط کارشناسان امنیت شکافته شده تا کاربران با بهره‌گیری از آنها هم باورهای خود و اطرافیان‌شان را اصلاح کنند و هم امنیت زندگی آنلاین‌شان را ارتقا دهند.

  امنیت

درباره دنیای تخصصی امنیت اینترنت٬ همچون بسیاری عرصه‌های دیگر٬ افسانه‌هایی سینه به سینه نقل می‌شوند که اگرچه از نگاه متخصصان آشکارا صحت ندارند٬ اما در باورهای عمومی جای مستحکمی برای خود یافته‌اند.

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازبرسام؛ وب‌سایت «لایف‌هکر» برای بررسی این افسانه‌ها و ماجراهای نادرستی که در باورهای عمومی ریشه دوانده‌اند پای صحبت متخصصان دنیای امنیت نشسته تا تفاوت خیال و واقعیت را روشن کند. این مطلب دربرگیرنده تجزیه و تحلیل پنج افسانه رایج درباره امنیت وب در سراسر جهان است.

افسانه اول: کسی مرا هک نخواهد کرد؛ من چیزی ندارم که ارزش ربودن داشته باشد

این باور نادرست در شکل‌های گوناگونی مطرح می‌شود٬ اما منشا آن این پیش‌فرض است که چون من کاربری گمنام در گوشه‌ای از جهانم٬ دلیلی ندارد که هدف حملات سایبری قرار گیرم و کسی برای نفوذ به سیستمم تلاش کند و حتی اگر چنین تلاشی صورت گیرد هم روی کامپیوتر٬ تبلت یا اسمارت‌فونم چیز مهمی برای از دست دادن ندارم.

این باوری بسیار رایج است. مساله این است که هکرها شخص شما را مستقیم هدف قرار نمی‌دهند. آنها دام‌های گسترده‌ای پهن می‌کنند٬ یا اینترنت را در ابعادی وسیع از طریق محدوده گسترده آدرس‌های آی‌پی اسکن می‌کنند تا سیستم‌های آسیب‌پذیر را بیابند٬ و اگر سیستم شما به‌عنوان سیستمی آلوده و آسیب‌پذیر در اسکنرهای آنها شناخته شود کارتان ساخته است.

گذشته از این٬ آنها فقط به دنبال اطلاعات شخصی شما نیستند. همین که سیستمی آسیب‌پذیر در اختیار دارید که به اینترنت متصل است٬ برای آنها دارایی ارزشمندی محسوب می‌شود و چون کنترل آن را در دست دارند می‌توانند هرچه می‌خواهند به‌صورت پنهان در آن ذخیره کنند یا در آینده برای هدایت حملات گسترده‌تر سایبری (DOS) از سیستم شما هم در یک زنجیره بزرگ‌تر استفاده کنند.

 امنیت

افسانه دوم: وی‌پی‌ان و سرویس‌هایی نظیر Tor مرا به عنصری ناشناس در اینترنت تبدیل خواهد کرد

سرویس‌هایی نظیر «تور» که با کدگذاری ترافیک و عبور دادن آن از تونل‌های پنهان٬ امکان ناشناس ماندن در اینترنت را برای کاربر فراهم می‌کنند٬ یا سرویس‌های وی‌پی‌ان٬ عملکردشان کاملا به هوش کاربرشان وابسته است. آنها می‌توانند همان‌قدر هوشمند عمل کنند که شما؛ مشروط به آن‌که عملکرد شما هم در بهره‌گیری از آنها هوشمندانه باشد. هرگز این نکته را از یاد نبرید: همه این‌ها در نهایت ابزارند؛ ابزاری در دست شما.

شاید شنیده باشید که کاربری مثلا می‌گوید از تور استفاده می‌کند و مطمئن است که کسی نمی‌توند فعالیت‌هایش را ردیابی کند. «کاملا ناشناس» ماندن در دنیای آنلاین کاری به‌غایت دشوار است. این نکته را به خاطر داشته باشید که وی‌پی‌ان‌ها برای تامین امنیت ساخته شده‌اند٬ نه برای فراهم کردن امکان ناشناس ماندن شما در اینترنت.

این ابزارها نمی‌توانند امنیت و ناشناس ماندن را به‌طور کامل و بی‌نقص تامین کنند. تور می‌تواند فعالیت‌های شما را از چشم کمپانی‌هایی که در جست‌وجوی داده‌های خصوصی هستند٬ خدمات‌دهنده‌های اینترنت و تا حدود زیادی از چشم دولت‌ها پنهان نگه دارد. وی‌پی‌ان هم ترافیک اینترنت شما را رمزگذاری می‌کند تا در صورت نفوذ به ارتباطات دیجیتال شما٬ محتوای آن قابل رویت نباشد. با این همه٬ شما با این ابزارها همچنان متکی به شبکه‌ای هستید که در کنترل دیگران است و اگر مدیران آن شبکه‌ها بخواهند می‌توانند رمزهای لازم را بگشایند و هویت‌تان را برملا کنند.

 

افسانه سوم: غیرفعال کردن SSID و تنظیمات پیش‌فرض MAC برای حراست از شبکه وای‌فای کافی است

هنوز هم کاربرانی پیدا می‌شوند که شبکه‌های وایرلس خود را بدون رمز و باز تنظیم می‌کنند و به جای آن SSID را غیرفعال می‌کنند یا از فیلترینگ MAC بهره می‌گیرند تا اتصال وای‌فای خود را امن کنند و از چشم دیگران دور نگه دارند. این روش‌ها ممکن است شما را از گزند رهگذران غیرفنی در امان نگه دارد٬ اما کسی که از نظر فنی خبره باشد می‌تواند به سادگی از سد این محدودیت‌ها بگذرد و به ترافیک اینترنت شما دسترسی پیدا کند.

در واقع پنهان کردن SSID یکی از ناکارآمدترین اقدامات برای تامین امنیت است. گذشته از این٬ حتما اتصال وایرلس خود را رمزگذاری (Encrypt) کنید و برای رمزگذاری هم از استاندارد پیش‌فرض WEP استفاده نکنید. این استاندارد را به سادگی می‌توان کرک کرد و درهم‌شکست. بهترین استاندارد امنیتی موجود برای وای‌فای WPA2 است.

افسانه چهارم: با وب‌گردی در حالت Incognito حریم خصوصی من در امان خواهد بود

گوگل‌کروم امکان وب‌گردی Incognito (با هویت مستعار) را برای کاربران فراهم می‌کند. وب‌گردی در این حالت تا حدودی حریم خصوصی کاربر را تامین می‌کند٬ اما صرفا در برابر دیگر افرادی که از همان سیستم کامپیوتری استفاده می‌کنند٬ نه در برابر نفوذ کسانی که در کمین نشسته‌اند تا به دنیای شما راه یابند.

وب‌گردی در حالت Incognito اصلا به این معنی نیست که فعالیت‌های شما قابل ردیابی نخواهد بود. این حالت فقط و فقط فعالیت‌های شما را از چشم دیگر کاربران همان سیستم مشخص پنهان می‌کند. حتی اگر در حالت Incognito  باشید و هم‌زمان با اکانت گوگل‌تان هم لاگین کرده باشید٬ آنچه جست‌وجو می‌کنید هم‌چنان در پیشینه جست‌وجوهای گوگل‌تان ذخیره خواهد شد. افزونه‌ها هم در این شرایط همچنان به پیشینه فعالیت‌های شما دسترسی دارند.

افسانه پنجم: من نیازی به آنتی‌ویروس یا ابزارهای مقابله با بدافزار ندارم چون کار پرریسکی در اینترنت انجام نمی‌دهم

یکی از نادرست‌ترین و در عین حال رایج‌ترین باورها در دنیای امنیت آنلاین همین است که تا زمانی که کار پرریسکی در اینترنت انجام نمی‌دهید٬ نیازی به آنتی‌ویروس یا ابزارهای مقابله با بدافزارها ندارید. تامین امنیت لزوما به عادات و رفتارهای شما ربطی ندارد٬ بلکه رفتار و فعالیت‌های دیگران هم می‌تواند امنیت شما را به خطر بیاندازد.

به تازگی مشخص شد که گروهی از هکرها توانستند کد مخربی به نام Styx Exploit را در تبلیغاتی که در یوتیوب پخش می‌شود جاسازی کنند. هرکسی که به هر نحوی با چنین تبلیغاتی روبرو شود٬ بلافاصله سیستمش به ویروس Styx آلوده خواهد شد و قربانی بالقوه حملات هکرها خواهد بود. به همین سادگی.

می‌بینید که حتی یوتیوب هم که سرویسی پاک و امن تصور می‌شود٬ از چنین تهدیدهایی در امان نیست. تنها راه درست مقابله با این تهدیدات به‌روزرسانی منظم سیستم عامل و نرم‌افزار آنتی‌ویروس است.

 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس                      تاریخ خبر:  1393/06/31 تعداد مشاهده: 165

سرقت کلمات عبور کاربران ebay از شش ماه قبل

سرقت کلمات عبور کاربران ebay از شش ماه قبل

اطلاعات کاربران سایت خرید آنلاین eBay از فوریه گذشته تاکنون به علت آسیب‌پذیری امنیتی این سایت در معرض هک شدن قرار داشته است

ebay_2_contentfullwidth

به گزارش کینگ پی سی به نقل ازمجله آی تی؛ یکی از کاربران این سایت که شش ماه قبل متوجه این مشکل شده بود موضوع را به کارکنان بخش پشتیبانی سایت e bay اطلاع داد و برای اثبات این موضوع به فایل چت خود با این فرد استناد کرده است.

وی می‌گوید زمانی که در تلاش برای خرید یک دوربین دیجیتال در سایتeBay بوده متوجه این مشکل شده و از تلاش برای سرقت کلمه عبورش مطلع شده است.

حمله مذکور با تکنیک پیشینگ انجام شده و هکرها با ارسال لینک‌هایی برای کاربران از طریق سرویس چت یا ایمیل تلاش می‌کردند آنها را وادار به وارد کردن اطلاعات خصوصی خود و از جمله کلمات عبور در صفحات قلابی طراحی شده کند.

eBay در واکنش اعلام کرده که مشکل مذکور به مقامات بالاتر این سایت منعکس شده و علیرغم اقدامات صورت گرفته هنوز باید کارهای بیشتری برای رفع مسائل موجود صورت بگیرد.

 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس                        تاریخ خبر: 1393/06/31                          تعداد مشاهده: 68

چگونه گوگل درایو را در لینوکس داشته باشیم

چگونه گوگل درایو را در لینوکس داشته باشیم

چگونه گوگل درایو را در لینوکس داشته باشیم

سال ۲۰۱۲ زمانی بود که گوگل درایو ابری خود را با نام گوگل درایو معرفی کرد و از آن زمان قول داده بود که به زودی نسخه‌ای از آن برای کابران گنو/لینوکس منتشر شود. اما شرکتی که سیستم‌های داخلی خودش بر پایه‌ی لینوکس هستند بیشتر از ۲ سال و نیم است که اپلیکیشن فضای ابری خود را برای کاربران نرم‌افزارهای آزاد ارائه نداده است.

به گزارش کینگ پی سی به نقل اززومیت؛ در تمام این مدت گوگل از پشتیبانی گوگل درایو بر روی لینوکس به عنوان در حال کار یاد می‌کرد، تا اینکه عاشقان نرم‌افزارهای آزاد دست به کار شدند تا راهی برای حل مشکل خودشان پیدا کنند.

با Drive آشنا شوید

درایو یک نرم‌افزار کوچک بر اساس خط فرمان است که توسط خانم Burcu Dogan ملقب به Rakyll در زبان go نوشته شده و هم در لینوکس و هم در مک قابل استفاده است. نویسنده‌ی این برنامه خودش عضوی از تیم توسعه دهنده‌ی گوگل درایو بوده و Drive بهترین گزینه‌ای است که تاکنون در اختیار کاربران لینوکس قرار گرفته است.

صفحه‌ی این نرم‌افزار در Github توضیح می‌دهد که چرا همگام‌سازی پنهان در کلاینت گوگل درایو نه تنها عملی مفید نیست بلکه احمقانه است و ارزش صرف وقت را نخواهد داشت. در این نرم‌افزار هنگامی که احتیاج به فایلی در گوگل درایو دارید با نوشتن دستور Drive Push فایل مورد نظر به درایو انتقال می‌یابد و با Drive Pull از درایو به هارد دیسک دستگاه کپی می‌شود. با وجود این قابلیت اختصاصی تعامل با درایو ابری گوگل هنگامی که مثلا فقط احتیاج به یک فایل متنی کوچک داشته باشیم لازم نیست کل درایو را همگام سازی کنید.

استفاده از درایو

برای استفاده از این برنامه احتیاج به نسخه‌ی ۱.۲ یا جدیدتر این سیستم عامل را دارید. برای نصب آن دستور زیر را در خط فرمان اجرا کنید.

sudo apt-get install golang git mercurial

پس از نصب go و ابزارهای جانبی آن این دستور را برای دریافت و نصب نرم‌افزار اجرا کنید.

go get github.com/rakyll/drive

650x159xinstall-drive-for-linux.png.pagespeed.ic

همانطور که می‌دانید مثل بقیه‌ی نرم‌افزارها با اجرای دستور help می‌توانید لیستی از قابلیت‌های نرم‌افزار را مشاهده بنمایید.

drive help

650x295xgoogle-drive-for-linux-help.png.pagespeed.ic

سپس باید حساب گوگل خود را به نرم‌افزار نشان دهید و مسیری را برای دانلود فایل‌ها بر روی دیسک سخت خود مشخص بکنید.

drive init

650x296xinitialize-drive-for-linux.png.pagespeed.ic

حالا نرم‌افزار شما آماده است که فایل را به سرور انتقال دهد یا از آن بارگذاری کنید. مثلا دستور drive push example.txt را تایپ کنید تا فایل مورد نظر به درایو ارسال شود، یا با drive pull /text/example.txt فایل را به کامیپوتر انتقال دهید.

 گروه خبری: اخبار آموزشی  تاریخ خبر: 1393/06/31 تعداد مشاهده: 55